Mis on Wish ja miks see Facebookis nõnda veidraid reklaame näitab?

 (17)
Mis on Wish ja miks see Facebookis nõnda veidraid reklaame näitab?
Kuvatõmmised Facebookist

Facebookis on pea igale inimesele uudisvoos ette tulnud e-kaubanduse hiiglase, USA firma Wishi äärmiselt veidrad reklaamid. Pole ka ime, 2015. aastal kulutas Wish Facebooki reklaamidele umbes 100 miljonit dollarit, kuid miks nad seda teevad?

Wish on e-kaubandusega tegelev firma, mille peakontor asub San Franciscos. Selle asutasid Yahoos ja Google’is töötanud programmeerijad Peter Szulczewski ja Danny Zhang. Peagi avastasid mehed, et kliendid ei taha internetis tellida kallist brändikaupa, vaid pigem madala hinnaga tooteid. Seega hakkas Wish koostööd tegema Hiina tootjatega, et pakkuda klientidele võimalikult odavat kaupa, vahendab The Daily Beast.

Kui vaadata Facebookis ettevõtte reklaame, siis võib tunduda, et tegemist on mingi veidra petuskeemiga. Kuid Wish on väga suur firma, kelle käive on umbes 8,5 miljardit dollarit aastas. Firma tegevjuht ja asutaja Peter Szulczewski on miljardär.

Kuigi Wish platvormil müügil olevad tooted on väga odavad, siis käive tuleb mahu pealt. Wish võtab 15 protsenti iga müüdud toote hinnast endale.

Miks on neil nii veidrad reklaamid?

Võltshambad, plastikust kõrvakatted, pehmed rihmad lõua kinnitamiseks, koerast põrandavaip ja nii edasi. Just selliste veidrate asjade reklaamid tulevad inimestele Facebooki uudisvoos pidevalt ette. “Need on naljakad,” sõnas Szulczewski The Daily Beastile.

“Kui sooviks on saada palju klikke, siis inimesed avavad selliseid reklaame. Kuid ainult uudishimust. Inimesed klikivad neid reklaame ainult sellel põhjusel, et need on nii pöörased. Tarbijad tegelikult ei osta selliseid tooteid.”

Szulczewski vaatab isiklikult igal hommikul Wishi enimmüüdud tooted üle, ta ei ole mitte kunagi ühtegi Facebookis reklaamitud veidrust edetabelis näinud. “Keegi ei osta seda plastikust keelevärki.”

“See on Facebooki reklaamisüsteemi otsene tagajärg. Kõrge šokiväärtusega tooted töötavad paremini, inimesed klikivad nendele. Kui me reklaamiks aiavoolikud ja riideid, siis ei oleks klikkimise määr nõnda suur."

Kaks aastat tagasi lubas Szulczewski, et firma kavatseb Facebookis enda strateegiat muuta ning rohkem normaalsemat sisu kuvada. Nagu Facebooki kasutajad iga päev võivad näha, pole firma seda lubadust tänaseni täitnud.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias