Oluline asi, mida jälgida, kui krõbeda külmaga diiselmootorit käivitada

 (171)
BMW
Foto on illustratiivne.Foto: Jassu Hertsmann

Diiselmootorid on oma olemuselt benisiinimootoritest teistsugused ja nende käivitamisel tuleb teisiti ümber käia eriti talvel, kirjutab Autogeenius.

Oluliseks osaks diiselmootori käivitamisel on eelsüüteküünlad, mis just eriti külmade ilmade puhul vajavad aega soojenemiseks. Plusskraadidega kulub eelsüüteküünaldel töötemperatuurile jõudmiseks umbes sekund, kuid krõbeda pakasega tuleb nende soojenemist veidi oodata.

Selleks, et auto probleemideta käivituks tuleks pärast süüte sisse lülitamist oodata, et armatuuril süüteküünalde valmisolekut indikeeriva kollase spiraali märgi kustumist, pärast seda on võimalik auto julgelt käivitada.

Loe pikemalt Autogeeniusest.

Süüteküünla intikaator auto armatuuril.

Kas autoga võib sõita, kui süüteküünlatuli põleb?

See, kas põlema jäänud või sõidu ajal süttinud süüteküünlatulega edasi võib sõita, oleneb konkreetsest probleemist, kirjutab yourmechanic.com.

Seotud lood:

Oluline on antud tule süttimise puhul mitte teha äkilisi manöövreid, sest muidu võivad kaasneda kahjustused mootorile.

Kui tuli on süttinud sõidu ajal või kohas, kus pole võimalik kohe kontrolli pöörduda, võib autoga küll edasi sõita, kuid sõidustiil peaks olema rahulik ja tuleks vältida suuri kiirusi. Ei tasu eeldada, et tuli iseenesest ära kustub, sellega tuleb kindlasti pöörduda proffessionaali poole, kes teeb selgeks, mis probleemiga täpselt tegu.

Üldiselt tulekski meeles pidada ka teiste armatuuril süttivate indikaatorite kohta, et need ei sütti iseenesest ja kui neist peaks olema midagi süttinud, siis tuleks probleemiga koheselt ka tegeleda.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias