Ott Kiivikas on geenitestide suhtes skeptiline: põhilised reeglid saab ka nõustaja käest kätte

 (4)
Ott Kiivikas
Ott KiivikasFoto: Priit Simson

Kulturist Ott Kiivikase sõnul on muutuse esimene samm ikkagi trenn ning tervislikuks eluviisiks on tarvis elukestvaid muutuseid ja järjepidevust. Samuti on ta skeptiline geenitestide vajalikkuses, kuna põhilisi reegleid, mis kõigi kohta kehtivad, kuuleb ka nõustajate käest.

"Kuigi see, kui palju keegi lihast saab kasvatada, sõltub geenidest, siis tervislikumalt elamiseks ei ole pruugi seda testi otseselt vaja minna," ütles ta Vikerraadios Novaatori vahendusel.

Kui rääkida trennis käimisest, siis tasub alustada tasa ja targu ning hakata koos treenituse taseme tõusuga treeningkoormust tõstma. Kohe alguses suure hooga alustamine väsitab ära ja lõppeb sageli läbikukkumisega.

Neile, kes soovivad end vormi ajada, soovitab Kiivikas jõusaalisporti, kuna seda on võimalik teha kõrge eani ning kasvatab lihaste, luude ja liigeste tugevust. "Jõusaalis käimine on kõikide spordialade baas. See juba näitab, et jõusaalis käimine on väga vajalik," rääkis Kiivikas.

End treenides on ka toitumisel väga suur roll: kõik peab olema tasakaalus ja treenides tasub arvesse võtta, et teatud asju on tarvis rohkem süüa. Kiivikas toob välja, et füüsiliselt aktiivsematel inimestel on rohkem valku vaja.

Need inimesed, kes ei ole aktiivsed, vajavad päevas 0,6-0,8 grammi valku iga kilogrammi kohta kehakaalust. Aktiivne inimene, kes käib regulaarselt trennis, vajab 1,3-1,5 grammi valku iga kilogrammi kohta ja võistlevad sportlased vajavad valkusid 2-2,5 grammi iga kilogrammi kohta kehakaalust.

Kiivika sõnul pole trenni tehes kohustust hakata kohe meeletult valgupulbreid tarbima, sest ka hoolikamalt valitud tavatoidust on võimalik valku kätte saada: "Tuleb õppida pakenditelt vaatama, milline on erinevate toiduainete valgusisaldus," ütles ta.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias