Segaduses tarbija: miks plaanib Elektrilevi mitmetunnist katkestust kõige tihedamal kodukontori töö ajal?

 (56)
Kaugloetav elektriarvesti
Kaugloetav elektriarvestiFoto: Rauno Volmar

Elektrilevi teatas klientidele esmaspäevaks plaanitavatest hooldustöödest, mil toimub kolme tunni jooksul elektrikatkestus.

Teate saanud klient pöördus Kasuliku poole. „Saan aru, mis hullumaja teil toimub, aga eks me kõik oleme ühtviisi kriisis. Olukorras, kus enamik inimesi proovib kodus töötades kõiki elulisi probleeme lahendada ja lapsed on koduõppel, suudab riigifirma Elektrilevi järjekordselt üllatada," oli klient üllatunud.

„Suur küsimus on, miks seda tehakse kõige tihedamal tööajal, mitte näiteks öösel? Kas elektrikatkestus tõesti peab nii pikk olema?" oli klient nördinud.

Klient rääkis, et helistas Elektrilevi klienditelefonile, et küsida kas see on nali. Telefonilt kinnitati, et plaan on päris. „Nad väidavad, et seda ei saa öösel teha, elektrikud ei tohi öösel töötada. Seadus ei lubavat. Eriolukorrast tundus, et polnud nad kuulnudki," rääkis klient.

Samuti kinnitati talle, et kiiremini ei ole võimalik hooldust läbi viia ja seda ei ole ka võimalik muul ajal teha, kuna see on selliselt planeeritud. „Kas olete midagi nii absurdset kuulnud?"

Kommenteerib Elektrilevi juhtimiskeskuse juht Jüri Klaassen

„Jah, inimlikus plaanis saame me väga hästi aru klientide murest ja oleme seda teemat ka maja sees praeguses erakorralises olukorras korduvalt arutanud," tõdes Kaassen.

Seotud lood:

„Siiski on äärmiselt tähtis tagada elektrivarustuse kui elutähtsa teenuse võimalikult sujuv toimimine - ning selleks peame tegema võrgus ka hooldus- ja remonditöid. Planeeritud katkestustest anname teada minimaalselt 5 päeva ette, enamasti isegi pikema ajavaruga," rääkis Klaassen plaanidest.

„Mõistame, et niigi väljakutsuva elukorralduse juures põhjustab mõne-tunnine katkestus meelehärmi, ent palume leida võimalused, kuidas etteteatatud elektrikatkestuse kestuse mõneks tunniks oma elu-olu korraldada," sõnas Klaassen.

Võrgutööde seiskudes oleksid Klaasseni sõnul potentsiaalsed tagajärjed paraku veelgi halvemad. „Kinnitame, et meie elektrikud ja võrgujuhid annavad parima, et katkestuse aeg oleks võimalikult lühike. Kahjuks ei ole kõiki elektrivõrgu töid võimalik nappidele valgetele õhtutundidele koonda," lisas ta.

„Oleme klientidele soovitanud juhul, kui töökohustused või laste koolitööd vajavad kindlal kellaajal toimetamist või saatmist, ennetavalt suhelda otse tööandja või kooliga, et leida mõistlik kokkulepe," soovitas Kaassen.

Juhul, kui katkestuse ajal on vaja kasutada sülearvutit, soovitas Klaassen aku enne planeeritud katkestuse aega aegsasti täis laadida ja alternatiivse internetiühendusena kasutada võimalusel mobiilset internetti. „Arvutite ja telefonide eelneva laadimise, samuti akupankade abil peaks olema võimalik mõne-tunnine elektrikatkestus üle elada," arvas ta.

Klaassen palus klientide mõistvat suhtumist, kuna eesmärk on hoida elektrivõrku töökorras. „Teeme planeeritud katkestusi selleks, et elektrivõrgus ei tekiks rikkelisi katkestusi. Rikkelised katkestused mõjutavad inimeste igapäevaelu rohkem, sest need juhtuvad ootamatult," lisas ta.

Teade kliendile nägi välja alljärgnev:

23.03.2020 kell 10:45 - 13:45 toimub plaaniline elektrikatkestus aadressil .... (Tallinn, Haabersti linnaosa)
Elektrikatkestuse tegemine on vajalik alajaama hoolduse tõttu.
Tööd viib läbi Leonhard Weiss .
Enamasti ei ole tööde tegemiseks kliendil tarvis kohal olla. Kui Teie kohalolu või ligipääsu kooskõlastamine on siiski vajalik, võtab tööde läbiviija Teiega eraldi ühendust.

Vajalikud tegevused enne elektrikatkestust:

  • Lülitada välja ja eemaldada vooluvõrgust kõik tundlikud elektroonikaseadmed (nt arvutid, telerid, ruuterid, digiboksid jne).
  • Kui olete maja haldaja või Teie tarbimiskohas on alltarbijaid, palume võimalusel neid informeerida. Selleks saab edasi saata või välja trükkida ja nähtavale kohale (nt koridori või fuajeesse) paigutada e-kirjale lisatud teate.


Kui viibite kohal ja soovite kohe teada saada, millal elektrivarustus on taastunud, jätke vähemalt üks valgusti sisselülitatuks. Kui aga lahkute tarbimiskohast katkestuse ajal, lülitage valgusti kindlasti välja.

Kui elektrivarustus on taastunud:

  • Oodake 5-10 minutit, enne kui lülitate sisse elektriseadmed
  • Seadke õigeks elektroonilised kellad.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 1. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis. Loe lähemalt Välisministeeriumi kodulehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias