Siin on tegelik põhjus, miks järjest rohkem lennufirmasid võtab käsipagasi eest tasu

 (24)
Siin on tegelik põhjus, miks järjest rohkem lennufirmasid võtab käsipagasi eest tasu
Wizz Airi raam pagasi mõõtmiseks Tallinna lennujaamas.Foto: Rauno Volmar

Lennundusekspertide sõnul tekitab käsipagasi hulk tihti n.ö pudelikaela lennukis, mis mõjutab tugevalt stardiaega ning paneb ohtu lennu õigeaegse stardi, kirjutab Reader’s Digest.

Kuigi paljud eelistavad viimasel ajal rohkem reisida käsipagasiga, sest siis jääb ära ootamine pagasijärjekorras või oht pagas kaotada. Lisaks on äraantaval pagasil tasud samas, kui käsipagasi saab kaasa võtta üldiselt tasuta.

Viimasel ajal on aga osad lennufirmad asunud käsipagasit maksustama, mille üle reisijad kuigi õnnelikud pole. Esialgu muutsid pagasireegleid eelkõige väiksemad lennufirmad, kuid viimasel ajal on hakanud seda tegema ka suuremad.

Näiteks Ryanair muutis eelmise aasta novembris pagasireegleid selliselt, et tasuga võib kaasa võtta ainult väiksema käsipagasi, mille mõõdud on 40 x 20 x 25 cm ja see peab mahtuma eesoleva istme alla. Sarnased tingimused on ka Wizz Airil, kellel on sarnaselt Ryanairiga juba 10 kg kaaluv käsipagas tasuline.

Loogiliselt võttes oleks seotud käsipagasi tasustamine sellega, et see ei mahu ära ja tekivad ruumiprobleemid. Aga tegelikult on see seotud konkreetselt ajaga, mis kulub lennukis enne starti. Nimelt on iga minut lennufirma jaoks raha ja hilinenud lend võib minna lennufirmale kalliks maksma.

Saada meile vihje, foto või video!