Spetsialist paneb paika: millal on kõige mõistlikum aeg suverehvid alla panna? Milliste suverehvide kasutamine pole just parim mõte?

 (37)
Rehvivahetus
RehvivahetusFoto: Karin Kaljuläte

Aprill on käes ja päevadel rõõmustavad inimesi juba plusskraadid, seega mõlgub mõttes, et ehk võiks ka talverehvid suverehvide vastu vahetada. Seaduse järgi võib talvist teeolude korral kasutada naastrehve veel 30. aprillini, kuid enne seda on vahetamine iga ühe enda otsustada.

Et natuke rohkem sotti saada, millal täpsemalt rehve mõistlik vahetada oleks, küsis Kasulik nõu Toyota Baltic ASi tehniliselt spetsialistilt Lauri Ertilt.

Erti sõnul tuleb suverehvidele üleminekut plaanides lähtuda tervest mõistusest, ilmateatest ja seadusest. "Praegu ma rehvivahetusse minna ei soovita, sest öökülmad pole veel kadunud, kuid plaani võiks seda võtma hakata küll," ütles ta. "Juht peab ise otsustama, kas tema tavapärased liikumisteed lubavad naastrehvi suverehvi vastu vahetada."

Ert selgitab, et lamellrehve soovitatakse vahetada suverehvide vastu siis, kui ööpäevane keskmine temperatuur on juba 5-8 kraadi ning öökülmasid oodata ei ole. Kui soojapügalaid sellest enam, muutuvad talverehvid pehmemast kummisegust tulenevalt „libedaks“ ning hakkavad ka kiiremini kuluma. "Lamellrehv hakkab tööle +5 kraadi juures ja toimib tõhusalt sellest madalamatel temperatuuridel," lisas ta.

"Kindlasti ei jäta enda ja teiste eludest hooliv inimene lamellrehve alla järgmise sügiseni. See on halb mõtteviis nii enda, kui teiste ohutuse suhtes!" sõnas Ert.

Seotud lood:

Kuidas aga endale suverehve valida? Erti sõnul on esimeseks kriteeriumiks õiged mõõdud. "Kui suurus teada, on valida kõrge, keskmise ja madala (loe odavate) sooritusvõimega rehvide vahel. Kõrge sooritusvõimega rehvid pakuvad suuremat haarduvust teekattega ehk kõrgemat turvatunnet. Nende miinuseks on aga natuke kiirem kulumine," selgitas Ert.

"Tavarehvid ehk keskmise sooritusvõimega rehvid on enamasti kompromiss nii soorituse kui vastupidavuse mõttes. Kõige madalama hinnaklassiga rehvid pakuvad enamasti ka kõige väiksemat meelerahu, mis keerulisemate teeolude korral võivad eriti valusalt kätte maksta. Pikeneb pidurdusteekond, tõuseb libisemisoht ja oluliselt kannatab võimekus vesiliu puhul autot kontrollida. Sõiduk võib tehniliselt täiesti korras olla, kuid märja ja libeda tee korral võid kurvis sattuda reisija rolli," hoiatas Ert.

"Kui rehvid saavadki vahetatud ja loodus üllatab aprilli lõpus lumesajuga, siis autoga sõitma ei lähe," manitseb ta. "Ega ka siis, kui temperatuur langeb nii madalale, et võib tekkida must jää. Esimene olukord on kenasti visuaalselt tuvastatav ja sõidukiirusega kergesti reguleeritav. Viimane aga salakaval, millest enamasti saame teada alles siis, kui pidurdusteekond muutub oluliselt pikemaks või sõiduk kaotab kurvisõidul/järsul manöövril juhitavuse."

Saada meile vihje, foto või video!