Teeme selgeks: kas ja kui ohutu on sõita üle viie aasta kasutuses olnud rehvidega?

 (91)
Rehvid.com esinduskauplus ja töökoda
Rehvid.com esinduskauplus ja töökodaFoto: Madis Veltman

Alla 5-millimeetrise sügavusega ja üle viie aasta kasutuses olnud rehvid võivad põhjustada liikluses palju ohtlikke olukordi ning tuleks välja vahetada.

Viimasel ajal on olnud juttu, et valitsuse juurde moodustatud liikluskomisjon kaalub rehvide osas erinevate nõuete karmistamist seoses liiklusohutuse tõstmisega. Võimalikud muutused puudutavad talverehvide märgistust, rehvimustri sügavust ja rehvidele maksimaalse lubatud vanusepiiri kehtestamist.

Hiteh Autokeskuse blogi toob välja vastused küsimusele, kas kasutatud rehvide kasutamine on õigustatud või mitte.

Kõigil ei ole rahaliselt võimalik endale uusi rehve piisavalt tihti soetada, kuid tuleb meeles pidada, et rehvid kaotavad ajaga ja kuludes oma omadusi. Ja mitte lineaarselt, vastavalt kulumisele, vaid üsna järsult.

Paar aastat tagasi soovitas Eesti Rehviliit mitte kasutada samu rehve rohkem kui viis aastat. Pooleni kulunud kuid vana rehvi valmistamiseks kasutatud kummisegu on nii palju oma elastsust ja omadusi kaotanud, et ta lihtsalt enam ei saa oma tööga vajalikul tasemel hakkama. Rääkimata siis lõpuni kulunud rehvidest mustriga 3-4 millimeetrit, kus pooled naelad veel alles ja mille kohta kiputakse ütlema, et "selle hooaja sõidab veel ära".

Seotud lood:

Kuidas teha kindlaks rehvi vanus?

Rehvide puhul keskendutakse alati mustri sügavusele. Tegelikult on vähemalt sama oluline ka see, millal rehv on toodetud. Ka täiesti kasutamata rehv, mis on aastaid seisnud laos või veel hullem, ilmastikuolude meelevallas, võib olla kaotanud oma esialgsed omadused.

Varem oli nõue, et üle 10 aasta vanuseid rehve ei tohtinud kasutada. Seda piirangut enam seaduses ei ole, kuid arvestada tuleb, et väga sügava mustriga, aga näiteks 5 aastat vana rehv, ei ole kindlasti enam samade omadustega, mis uus.

Seega on lisaks mustri sügavusele hea teada ka rehvi vanust. Selle info leidmine on lihtne, sest see on märgitud rehvi küljel oleval infol. Tootmisaja leiab enamasti DOT kirja juurest ovaalse kujuga kastikese seest ja koosneb see neljast numbrist.

Esimesed kaks on rehvi tootmise nädal, teised kaks on rehvi tootmise aasta.

Kui normaalsed rehvid käivad üle jõu, siis äkki peaks autost loobuma

Pole mõtet rääkida sellest, kuidas vana naastrehv peab küll ja juhitavus säilib. Inimesed kes nii räägivad ei tea juhitavusest ega pidamisest suurt midagi. Rehvitestid näitavad midagi muud - nimelt seda, et kulunud rehvid ei kuulu liiklusesse. Jah, ilmselt saab nendega kuidagi liikluses hakkama, aga üldiselt on vanade rehvide soovitamine vastutustundetu.

Ei saa öelda, et vanu rehve tuleb igal juhul vältida. Aga arvestada tuleb, et see on suur risk ning kui rahakott uuele rehvile peale ei hakka, siis tuleb vähemalt hoolikalt valida, mida autole alla panna. Üle viie aasta vanune ja alla 5 mm mustrisügavusega on igal juhul juba liiga kulunud rehv.

Kui rahakott ei võimalda autot hooldada, korras hoida ja sellele normaalseid rehve osta, siis tasuks tõsiselt kaaluda auto ostmata jätmist. See ei ole nii, et kui tervet tehet ei jaksa teha, siis tee pool. Sama ka ärimaailmas - kui äri ei ole võimalik teha ausalt ja makse makstes, siis on see lihtsalt üks kehv äri ja selle võiks sama hästi tegemata jätta.

Saada meile vihje, foto või video!