If kindlustuse juriidilise üksuse juht Heinar Olak räägib, et liikluskindlustuse puhul on tagasinõude esitamine võimalik selliste riskiasjaolude esinemisel, mille vastu kindlustamise võimalust üldiselt ei pakutaks. "Kuna tegu on vastutuskindlustusega, on kindlustusandjal ikkagi kohustus kannatanule kahju hüvitada ning seetõttu annabki seadus kindlustusandjale õiguse nõuda väljamakstud hüvitis tagasi kahju põhjustajalt," ütles ta.
Tagasinõude alused on toodud liikluskindlustuse seaduses. Olak toob välja, et enamlevinud juhtumid, mille puhul kahju võidakse tagasi nõuda sõidukijuhilt, on need, kus sõidukijuht:
- põhjustas kindlustusjuhtumi ning lahkus pärast kahju sündmuskohalt;
- juhtis sõidukit joobeseisundis või tarbis alkoholi, narkootilist või psühhotroopset ainet vahetult pärast kindlustusjuhtumi toimumist;
- ületas lubatud sõidukiirust 41 kilomeetrit tunnis või rohkem;
- eiras tahtlikult liiklusseaduse liiklusjärelevalve teostaja peatamise märguannet;
- juhtis sõidukit mootorsõiduki juhtimise keeldu eirates
Kuid mis saab siis, kui süüdlasel pole kuskilt seda summat võtta? "Tagasinõude puhul on olukord sama nagu muu võla maksmisel. Juhul, kui võlausaldaja oma nõudest ei loobu, võib asi jõuda võlgniku pankrotini,“ selgitab Olak.
Veebruaris Kulna ülesõidul toimunud veoki ja rongi kokkupõrke eeldatav kahju on Ergo kindlustuse hinnangul 1,2 miljonit eurot ja on võimalik, et see nõutakse sisse veokijuhilt, kui leiab lõplikult kinnitust, et juht oli õnnetuse ajal purjus.