
Igal aastal viiakse Euroopa sotsiaalfondi ja Euroopa regionaalarengu fondi toetuste toel ellu ridamisi projekte, mille eesmärk on seista rahva heaolu eest: toetada abivajajaid, ennetada inimeste toimetulekuraskustesse sattumist ning panustada kogukonna arengusse. Heidame üheskoos pilgu viimase aja säravamate ettevõtmiste kulisside taha.
Võrumaa kutsehariduskeskuse projekt „Uute ametioskustega tööle”
Üks hetk, kus vajame kõik ühtäkki eneselegi ootamatult riigi tuge, on pärast töötuks jäämist. Iseäranis aga siis, kui tööturult on eemal oldud juba pikka aega ning oskusi ja motivatsiooni naasta napib. Just selle sõlmprobleemi vastu võitlemiseks kutsuti ellu ESF-i projekt nr 2014-2020.3.02.18-0107 „Uute ametioskustega tööle”, mis ei ole muuseas sugugi esimene töötutele suunatud projekt Võrumaa kutsehariduskeskuses. Igal aastal alustab selles elukestvat õpet toetavas koolis Euroopa sotsiaalfondi projekti raames õpinguid ligikaudu 20 pikaajalist töötut.
Projekt „Uute ametioskustega tööle” loodi samuti eesmärgiga pakkuda pikaajalistele, st vähemalt 12 kuud töötuna olnud meestele ja naistele enesetäiendamise võimalusi, mis tõstaks nende konkurentsivõimet ja püsimist tööturul. Kaheaastase projekti vältel on õpilastel olnud võimalus osaleda neljal koolitusel: turismiettevõtte teenindaja, puittoodete valmistaja ja viimistleja, abikokk ning koostelukksepp-keevitaja. Sel õppeaastal osutus Võrumaa kutsehariduskeskuse arendusjuhi Siret Lillemäe sõnul eriti populaarseks just abikoka kursus. „Vastu oli planeeritud võtta üheksa, avalduse esitas 18 ja praegu õpib 15 inimest,” avaldab ta.
Projektõpe koosneb koolitusest ja kohustuslikust tööpraktikast, pärast mida on võimalus sooritada kutseeksam. Kusjuures seni on kutsetunnistuse saanud u 95% eksamil osalenutest. Sellest, et projekt on end igati õigustanud, annab märku seegi, et enamik osalejaist on tööle saanud ettevõtetesse, kus nad praktika sooritasid. „Alles mõni päev tagasi kirjutas mulle üks projekti õpilane, kes on hetkel abikoka praktikal, et soovib pärast projektikoolituse lõppu asuda õppima meie kooli tasemeõppesse,” rõõmustab hariduskeskuse arendusjuht, et praegu juba ka ametlikult tööle saanud õpilane on ainult üks paljudest positiivsetest kogemuslugudest, kus on selgelt näha, et abi on suunatud õigesse kohta. „Ta kirjutas, et kuigi alguses kahtles, kas suudab õppida (33-aastane õpilane, kellel on ka põhikool lõpetamata – toim), on meie kool andnud talle tiivad,” on Lillemäe õpilase tagasisidest liigutatud.