AASTA TOP: "Lukksepal käed maha" ehk vaata aasta värvikamaid tarbijauudiseid!

 (1)
Amserv annab hübriidautod Kalevile ja Felixile
Foto: Ilmar Saabas

Delfi tarbijauudiste portaal Kasulik võttis mööduva aasta kokku ning rivistas kõige värvikamad tarbijaid raputanud lood, mis Eestimaal aset leidsid.

10. Maale elama? Elektrileviga liituda soovinud klient sai hinnapakkumise, mida ta ei osanud uneski näha

Maale elama? Oma kodu maale rajada soovinud pere sai Elektrilevilt oma krundini elektriliini rajamise kohta hinnapakkumise, mis tundus ebareaalsena. Ametnike ja ettevõtte enda selgitusel on kõik täiesti korrektne. Hinnapakkumisel, mille klient Elektrilevilt sai, seisis viiekohaline summa — 13 042 eurot ja 73 senti.

9. Eesti vs Soome: vaata, millised on hinnad ning palk meil ja põhjanaabritel

Selles paljuloetud artiklis avaldasid lugejad meelt, et Eesti ja Soome hindade vahel on palju väiksem vahe kui Eesti ja Soome palkade vahel. Seetõttu on kõrgema hinnatasemega Soomes ikkagi parem elada, kuna kätteteenitud palka jääb rohkem endale.

8. Tallinnas avati Eesti esimene söö-palju-jaksad pitsarestoran

Uskumatu menu! Mis võis selle uudise teha nii oluliseks, et see nii paljude huvi äratas? Põhjus on ilmselt uudses ärimudelis, mida seni palju Eestis viljeletud pole, kuid mis mujal maailmas on vägagi populaarne.

7. PUUST ETTE JA PUNASEKS: Kui palju suhkruid sisaldub pooles klaasis populaarsemates jogurtites?

Eesti Toiduainetetööstuse Liit sellest uudisest just väga suures vaimustuses polnud. Seda, et jogurtites on palju erinevaid suhkruid ning et meie need kõik valge suhkru kuubikutega visualiseerida otsustasime, tundus toiduliidule eksitav. Mõneti tõesti see nii ka on, sest nii suurel määral lisatud suhkrut jogurtites pole. Kuid hoolimata sellest oli see lugejatele vägagi oluline lugu, mille vastu näidati suurt huvi üles.

6. Alatu trikk, kuidas petturid tehtud krediitkaardimakse oma kontole tagasi kutsuvad

Juba suvel levisid kuuldused, et Eestis tegutsevad süsteemsed petturid, kes käivad kohvikutes söömas, makstes tellimuse eest magnetribaga krediitkaardiga. Kuna enamik Eesti pangakaarte on kiiptehnoloogial põhinevad, ei tea paljude teenindusasutuste töötajad, et magnetribakaardiga maksjalt tuleb võtta tingimata makse toimumist kinnitav allkiri. Teadmatuse tõttu on petturitel õnnestunud oma maksed tagasi kutsuda, kuna kaupmehel pole allkirja, mis kinnitaks makse toimumist.

5. Igapäevatehingute hinnavõrdlus: millise panga klient on kõige kulukam olla?

Delfi Kasulik on ikka püüdnud oma lugejale kasulik olla. Mis võiks veel enam kasulik olla, kui vastus küsimusele, kui palju raha võtab ära sinult sinu pank lihtsalt selle eest, et sa raha tema kontol hoiad. Vaatlesime seda, millised teenustasud on erinevates Eesti pankades kasutusel.

Foto: JOOSEP MARTINSON, Õhtuleht

4. Eesti lotomängijad peavad uuest aastast arvestama suure muudatusega

Tuleb välja, et Eesti lugejad on vägagi lotousku inimesed ning mängivad loteriid palju, sest kuidas muidu uuest aastast saabuv muudatus nii paljusid inimesi kõnetada võiks. Uudisega sai selgeks, et lotopiletit kellelegi kingiks osta enam uuest aastast ei saa, kuna pilet seotakse ostja isikuga ning piletiostul küsitakse edaspidi isikut tõendavat dokumenti.

3. Poeketid räägivad suu puhtaks: kui palju kassapidaja täna Eestis palka saab?

Kassapidajatega puutuvad kõik Eesti inimesed igapäevaselt kokku, mistõttu on nende pingeline töö meile kõigile silma jäänud. See omakorda tekitab huvi, kui palju suurt kasumit teenivad jaeketid oma kassapidajaid väärtustavad ja neile palka maksavad — küsisime seda Rimilt, Selverilt, ETK grupilt ja Maximalt ning vastused olid üllatavad ning pakkusid lugejatele enneolematut huvi.

2. Väike räpane saladus, mida Superbus Eesti klientidele ei räägi

Kevadel kirjutas Äripäev esmakordselt sellest, et Eesti turule siseneb uus bussifirma, mille omanik on maailmas tuntud bussirevolutsionäär ja miljardär Brian Souter. Enne Eesti koduturule sisenemist alustas vastloodud Superbus rahvusvahelise liiniga, mille piletisüsteemide hinnavõrdlusest selgus, et ühele ja samale liinile müüakse Poola veebisüsteemis oluliselt odavamaid pileteid kui Eesti veebisüsteemis.

1. Kasahstani kliendi kalli Toyotaga tehti Eesti esinduses saatuslik viga

Tartu Toyota Amservi esindusse hooldustöödeks pöördunud Kasahstanist pärit autoomanik nõudis lukksepa vea tõttu rikutud mootori eest uut sõidukit. Muuhulgas leidis särtsakas kasahhitar, et lukksepa käed tuleks maha raiuda.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias