airBalticu klient jäi ülebroneerimise tõttu 40 000 eurost ilma. Mis see on ja miks klienti lennukile ei lubatud?

 (120)
AirBaltic lennuk CS300
AirBaltic lennuk CS300Foto: Karin Kaljuläte

Vene Delfi poole pöördus lugeja, kes airBalticu "ahnuse" tõttu suuremast summast ilma jäi.

Olga lendas airBalticuga marsruudil München-Riia-Tallinn. Naine sai muretult Riiga lennata, kuid siis tabas teda suur üllatus. "Äkki selgus, et minu koht on juba võetud. airBaltic oli ühte istekohta mitu korda välja müünud," rääkis ta Delfile.

Tegemist on tavalise praktikaga lennunduses - istekohtade ülebroneerimisega. Lennufirma müüs lennukisse rohkem pileteid, kui seal reaalselt istekohti oli.

Olgale pakuti 250 eurot, hotelli ööbimiseks ja lendu Tallinnasse järgmisel hommikul. "Nad ütlesid mulle, et see on nagu omamoodi loterii. Mina olin see, kellele ebaõnn naeratas." Kompensatsioon, hotellituba ja piletid hommikuks on üldiselt piisav vabandus, kuid Olgal oli kindlasti vaja sellel õhtul Tallinnasse jõuda. Lennufirma talle seda võimalust ei pakkunud.

40 000 eurot kahju

"Kuna ma sellel õhtul Tallinnasse ei jõudnud, kaotasin ma 40 000 eurot," tunnistas Olga. Nimelt on Olga professionaalne koertekasvataja, kes aretab inglise ja vene hurtasid. "Mu plaanid rikuti, samuti on kahjud ilmselged. airBaltic sai aga täis lennuki," oli naine pettunud.

Vene Delfi pöördus lennufirma poole, et nad selgitaks, kui tihti ülebroneerimist kasutatakse ja kui palju reisijaid lennukist maha jäävad.

Lennufirma pressiteenistus selgitas, et lennufirmad müüvad mõnikord rohkem pileteid lendudele, kuhu statistika järgi on minevikus vabu kohti jäänud. See on tavaline praktika. Lennufirma analüüsib seda, millistel päevadel inimesed tavaliselt lendudele ei jõua. Sellest tulenevalt müüakse "probleemsetele" lendudele lisapileteid.

airBaltic rõhutab, et taolised olukorrad, kus pileti soetanud inimene lennule ei pääse on väga haruldased. Statistiliselt võib see puudutada umbes kahte reisijat 10 000 hulgast. Kui selline asi peaks juhtuma, siis pakutakse kliendile uut piletit ja kompensatsiooni.

Lennufirmadelt kompensatsiooni nõudmisega tegeleva ettevõtte juht Martin Mironov sõnas, et sellise olukorra eest on ennast võimatu kaitsta. "Kui lennufirma teeb enda kalkulatsioonid korrektselt, võivad nad ülebroneerimisega ühe lennu pealt tuhandeid eurosid rohkem teenida."

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias