Ära lase omale kotti pähe tõmmata! Loe, kuidas tühistatud Ryanairi lennu eest hüvitist saada

 (1)
Ära lase omale kotti pähe tõmmata! Loe, kuidas tühistatud Ryanairi lennu eest hüvitist saada
Foto: Arno Mikkor

Ryanair teatas hiljuti, et tühistab kaks protsenti järgnevate nädalate lendudest. Kuna tühistamised puudutavad ka Eestit, on tark teada, kuidas ärajäänud lennu eest hüvitist saada.

Reisija kaitseks ja riskide maandamiseks on Euroopa Liidus paika pandud ühtsed lennureisijate õigused. Neid õiguseid selgitab täpsemalt tarbijakaitseamet oma kodulehel.

Lennu hilinemine ja ülebroneerimine

Kui lennujaamas ilmnevad probleemid, tuleb esmalt üles otsida lennufirma töötajad või esindajad, kellelt saad küsida abi ja infot. Neil on ka kohustus jagada teavet lennureisijate õiguste kohta.

Kui su lend hilineb üle kahe tunni, on lennufirmal hoolitsuskohustus: reisijatele tuleb pakkuda süüa-juua ja sidevõimalust (näiteks kaks tasuta telefonikõnet). Olenevalt sellest, kui palju lend hilineb, on sul õigus ka lennupileti eest kas raha tagastamisele (kui otsustad reisist loobuda) või tasuta majutusele (kui lend lükatakse järgmisele päevale).

Ülebroneeringu korral peab lennuettevõtja küsima, kas loovutaksid oma koha vabatahtlikult kokkulepitud hüvitise eest. Kui nõustud, peab lennufirma sulle pakkuma ka teist võimalust sihtkohta jõudmiseks või hüvitama piletihinna. Kui sa ei nõustu vabatahtlikult ja sind jäetakse lennust maha vastu tahtmist, on sul lisaks teisele võimalusele sihtkohta jõudmiseks või piletihinna tagasi saamisele, õigus ka hüvitisele (125-600 eurot).

Seotud lood:

Veel on sul lennureisile mitte lubamise korral õigus hoolitsusele ning vajadusel ka majutusele (k.a transport majutuskoha-lennujaama vahel).

Lennu tühistamine

Lennu tühistamisel peab lennufirma pakkuma kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi lõppsihtkohta jõudmiseks. Samuti peab lennufirma sulle pakkuma hoolitsust ja vajadusel majutust. Lisaks on sul õigus hüvitisele (125-600 eurot). Hüvitise puhul on olemas ka erandid:

  • juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu (ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms) ei ole sul õigust hüvitisele;
  • kui sind teavitati tühistamisest vähemalt kaks nädalat enne reisi, ei ole Sul õigust hüvitisele;
  • kui pakutud asenduslennu väljumis- ja sihtkohta jõudmise aeg ei erine väga palju esialgse lennu aegadest, ei ole sul õigust hüvitisele.

Kui su pagas on rikutud, hilineb või kadunud, pöördu kohe vastavasse teenindusletti ning vormista raport. Rikutud pagasi korral tuleb lennufirmale kaebus esitada hiljemalt seitsme päeva, kadunud pagasi korral hiljemalt 21 päeva pärast.

Kuigi Euroopa Liidu lennureisija õiguste määruse järgi ei peaks Sa lennu hilinemise korral hüvitist saama, on kohtupraktika kolmetunnised ja pikemad hilinemised võrdsustanud tühistamisega ja seega on Sul pikaajalise hilinemise korral siiski õigus lennufirmalt hüvitist küsida.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias