Eesti Post: postkontorid jäävad avatuks, aga sealgi on ranged piirangud

 (19)
Aavo Kärmas
Aavo KärmasFoto: Ester Vaitmaa

Eesti Post osutab eriolukorra ajal postiteenust postkontorites ning iseteeninduskanalites, ajaleht ja kiri jõuavad postkastidesse nagu ikka.

Postkontorid on avatud, kuid eriolukorras piiratakse teenindussaalis korraga viibivate inimeste arvu, et vähendada nakkusohu riski nii klientide kui ka oma töötajate jaoks. Saaremaa ja Võru postkontorite ootesaalides on juba praegu lubatud viibida vaid ühel kliendil korraga, vajadusel laiendatakse piirangut ka teistesse piirkondadesse. Samuti palume maksta klientidel postkontorites võimalusel pangakaardiga.

Ühtlasi palub ettevõte külastada postkontorit ainult äärmise vajaduse korral ning võimalusel kasutada iseteeninduskanaleid: e-poodi ja pakiautomaati. E-poest saab postmargid ja ümbrikud tellida endale koju postkasti ning pakkide saatmiseks ja kättesaamiseks pakiautomaate.

Alates 17. märtsist on ajutiselt suletud postipunktid kuni eriolukorra lõppemiseni. Postipunkt on postiasutus, kus postiteenuseid vahendab näiteks külapood või raamatukogu.

"Jätkame eriolukorra ajal postiteenuse osutamist ainult nendes kanalites, kus saame ise tagada kõikide erakorraliste nõuete täitmise ning teenust osutavate töötajate ohutuse ja turvalisuse," ütles Eesti Posti teeninduskanalite üksuse juht Eve Vuks.

Kõik postipunktidesse minema pidavad saadetised suunatakse postkontorisse või pakiautomaati.

Igal kliendil on võimalik saadetis ka ise pakiautomaati suunata või postikulleriga koju tellida, kus see kokkuleppel kliendiga kontaktivabalt edastatakse. Seda saab teha Omniva klienditeeninduse kaudu ja suunamine on tasuta. Samuti on võimalik saadetiste hoiutähtaegasid tasuta pikendada nii postkontori kui ka pakiautomaadi puhul, et minna saadetisele järele endale sobivaimal ajal.

Omniva pakiautomaadid asuvad õues, kus nakatumise risk on madalam. Pakiautomaatide puutetundlikke ekraane puhastatakse pidevalt, kuid neid saab kasutada ka nii, et klient ei pea ühiskasutatavate pindadega füüsiliselt kokku puutuma.

Omniva pakiautomaadi ekraan on kasutatav kinnastega ning kauba tasumisel on võimalik kõikides automaatides kasutada kontaktivaba viipemakset.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 1. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis. Loe lähemalt Välisministeeriumi kodulehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias