Seega kokkuvõttes täitsime oma eesmärgi, ja rohkemgi veel. Nimelt, kui osalejad alguses muretsesid, et äkki me jääme nälga, siis lõpuks ei jõudnud me kõike ära süüa. Järgmiseks päevaks jäi piisavalt, et kõik saaksid endale väikese vahepala lubada.
Mida me sellest eksperimendist õppisime?
Tunnistame, et tegu polnud lihtsa eksperimendiga. Ühe euro väärtuses toidu leidmiseks kulus palju aega ja energiat. Lisaks planeerimisoskusele, olid vajalikud ka leidlikkus ja loovus. Üksi mitmele toitu valides oli keeruline, mitmekesi toitu tehes oli mänguruumi rohkem. Eksperiment näitas ka seda, et ühe euro eest on võimalik saada nii valmistoitu, poolprodukte kui ka ise tehtud roogasid.
Kuigi meie katsime laua ühiselt, õppis igaüks meist midagi juurde. Lisaks tõdesime, et teatud põhimõtted ei muutu kunagi.
Bränd mõjutab hinda. Paljudel meist on välja kujunenud harjumused, millise tootja piima, leiba ja muud igapäevast osta. Ühe euro piir pani aga silte hoolikamalt uurima. Selgus, et harjumuspärased kaubamärgid pole alati kõige soodsamad variandid. Mõnikord erineb ühe toote hind kaubamärkide lõikes oluliselt. Ostunimekirja pole parema hinna huvides raske muuta. Samas tõdesime ka, et harjumusi ei kiputa nii kergelt hülgama, kui uus toode on kehvema maitsega.
Suurema paki ühikuhind on soodsam. Võib tunduda naljakas, kuid see põhitõde vajab ikka aegajalt üle kordamist. Sõltuvalt toiduainest võivad hinnavahed suuresti varieeruda. Iseasi, kas sellel suuremal kogusel sööjaid on. Hinnavõit pole midagi väärt, kui lõpuks ikkagi osa ära viskad.
Internet ja sooduskampaaniad on abiks. Tänapäeval on suuremate poodide kaubavalik internetis üleval. E-poed olid heaks töövahendiks hindade võrdlemisel ja ideede leidmisel. Arvuti tagant lahkumata sai kiire ülevaate ka sooduspakkumistest. Need on eriti tervitatavad toitude puhul, mis muidu eelarvesse ei mahuks. Eksperiment pani teise pilguga vaatama ka sama kuupäevaga tooteid, mis üldiselt on 30-50% tavahinnast soodsamad. Pikemas plaanis aga selline üksikute sooduspakkumiste jahtimine end ära ei tasu. Lõpuks loeb ikkagi poe üldine hinnatase.