Ekspert kinnitab: Elisa esitas anonüümselt vormistatud ekspertiisiakti

 (47)
Uudist täiendatud kell 12.24
Motorola näitas uut telefoni Moto G
Telefon.Foto: Motorola

Delfi Kasulik kirjutas tarbijakaebuste komisjoni jõudnud juhtumist, kus klient oli tagastanud Elisale 14 päeva jooksul telefoni teel ostetud nutiseadme. Hiljem esitas Elisa aga kliendile ekspertiisiakti, milles väitis seadmel kahjustusi olevat ning ei nõustunud selle eest kliendile kogu raha tagasi maksma. Tarbijakaebuste komisjonis leiti, et Elisa on esitanud anonüümselt vormistatud ja kunstlikult otsitud fakte.

Komisjoni liige Aase Sammelselg ütles Delfile, et eksperdi arvamus erineb teistest tõenditest peamiselt seetõttu, et selles sisaldub kogemuslikule osale täiendavalt veel hinnanguline osa.

„Eksperdi arvamusele lisab usaldusväärsust see, et ekspertiisi viib läbi vastava ala asjatundja. Arvamuse andmisele peab eelnema uuritava esemega ja vajadusel kasutatud võrdlusandmetega põhjalik tutvumine,“ selgitas Sammelselg seda, milline peaks üks ekspertiisitöö välja nägema.

Ekspertiisist peaks nõuete kohaselt valmima ka ekspertiisikirjeldus ja järeldus ehk akt. Sellest peaks selguma, miks ekspert jõudis just sellisele arvamusele. 

„Vähetähtis ei ole asjaolu, et ekspert vastutab antud arvamuse õigsuse eest. Anonüümselt vormistatud dokumendi sisu õigsuse eest ei vastuta keegi. Kõnealusel juhul ei olnud komisjonile esitatud dokumendil ekspertiisiaktile omast sisu ega vormi. Komisjon pidas vajalikuks rõhutada ekspertiisi tähendust, hoidmaks edasiselt ära ebausaldusväärsete tõendite loomise ja kogumise,“ kommenteeris Sammelselg Elisa esitatud kahtlast ekspertiisiakti tarbija telefoni kohta.

Seotud lood:

Elisa otsuse puhul komisjoniga ei nõustunud. "Ei nõustu seisukohaga, et ekspertiisiakt ei ole usaldusväärne. Kõnealune ekspertiisiakt on koostatud tootja poolt volitatud hoolduskeskusel ning Elisa tegi otsuse lähtuvalt ekspertiisiaktist. Kuna Elisa ei nõustu komisjoni seisukohaga, siis jätkame vaidlust kohtus," edastas Delfile Elisa suhtekorraldusspetsialist Marit Liik.

Elisa suhtekorraldusjuhi Marika Raiski edastusel on oluline teada ka seda, et 14 päeva jooksul toote tagastamisel viiakse see alati ekspertiisi ning klienditeenindaja iseseisvalt ei võta vastu otsust seadme korrasoleku kohta.

"Elisa esinduse töötaja ei vaata seadet üle, kuna tal puudub selleks pädevus. Teenindaja ütleb alati seadet vastu võttes kliendile, et saadame seadme ekspertiisi, et tuvastada, kas seadme väärtus on vähenenud või mitte. Antud juhul tuvastas Sony ekspertiis, et seadmel on kriibitud ekraan ja tagakaas, mistõttu seadme väärtus oli vähenenud," esitas Raiski vastuväite tarbijakaebuste komisjoni hinnangule.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias