ERISAADE | Miks hiigeljärjekorrad e-poodides ei vähene? Üks kasulik nipp, kui tahad löögile pääseda!

 (149)

Delfi eriolukorra erisaates vastasid Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson ja Coopi e-kaubanduse juht Mait Mäesalu küsimustele, mis puudutavad nende e-poodidesse kriisiajal tekkinud hiiglaslikke järjekordi. Kas on üldse lootust, et need lähiajal lühenevad ja klientidel tekib võimalus toidupoodidest mõnepäevase broneerimisajaga kaup koju tellida? Saadet juhtis Tarmo Paju.

Nii Selveri kui ka Coopi kliendid on viimastel nädalatel harjunud, et e-poodides ei pruugi vabu aegu leida olla lihtne isegi kümme päeva ette. Anderson ja Mäesalu tõdesid, et eriti südaöösel kasvab "liiklus" nende veebilehtedel hüppeliselt - just siis saavad uued "aknad" e-poes saadavaks ja nutikamad püüavad seda "saladust" ära kasutada.

"Imetabane on mõelda, kuidas kümme päeva ostud ette planeeritakse. Need ajad kaovad välgukiirusel. Kesköö järel on, nagu maksuamet avab tuludeklaratsioonide esitamise, samasugune olukord valitseb. Oleme uurinud veebiliiklust keskööl, see on mitmekümnetes tuhandes mõõdetav. Need on üllatavad näitajad, millega pole osanud arvestada," tõdes Anderson.

Mõlemad kinnitasid, et poed on suutnud oma e-kaubanduse võimekust mitmekordistada, ent järjekordi pole see vähendanud - saadaolevad ajad broneeritakse lisandunud mahust hoolimata.

Mäesalu sõnul on poed suutnud mitmekordistada oma e-kanalite võimekusi, ent pudelikaelaks pole kullerid, vaid kaupade komplekteerimine.

"Kui enne moodustas e-kaubandus mõne protsendi jaekaubandusest, siis kui äkki soovime selle viia elektrooniliseks, siis meil lihtsalt ei ole infrastruktuuri selle ära teenindamiseks. Üks asi on kullerautode juurde võtmine, teine laomajandus, mis sinna juurde peab tulema. Meile tuleb palju pakkumisi, kus inimesed tahavad tulla appi kaupa kokku panema, aga tegelik põhipudelikael on selle kauba kokkupanemine. Kauplused ei ole disainitud e-kaubanduse jaoks kauba kokku panemiseks. Nii meil kui ka Selveril on e-kaubanduse teenindamiseks niinimetatud pimepood, aga see on ühe kaupluse mõõtmetes. Seal see probleem praegu peitub," ütles ta.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 17. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis, välja arvatud erandid seoses Baltikumi ja Soomega. Loe lähemalt kriis.ee lehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias