Euronics küsis kliendilt kauba „ümbervahetamise tasu"

 (38)
Euronics küsis kliendilt kauba „ümbervahetamise tasu"
Foto: Facebook

Tarbijakaebuste komisjoni pöördus klient, kes ostis Euronicsi e-poest Electroluxi külmiku, teadmisega, et see on paigaldatav siinidega mööbliplaadi kinnitusega.

Euronicsist öeldi tarbijale, et siinidel ning uks-uksele kinnitusel ei ole mingit vahet ning paigaldada saab mõlemat.

Koju jõudnud külmkappi siiski ei õnnestunud paigaldada ning tarbija soovis selle välja vahetada. Selle kohta saatis klient Euronicsile e-kirja. Vastuseks sai ta, et tootevahetuse teenus maksab 35 eurot. Hilisemas kirjas täpsustab kaupleja, et tegemist on transpordikuluga.

Euronics nõustus kliendile tagastama paigaldussumma 40 eurot, kuid mitte transpordi eest tasutud summat. Tarbija sellega nõus polnud ja pöördus tarbijakaitseametisse.

Kuna Euronics tarbijakaitseameti poolt edastatud kaebusele tähtajaks ei vastanud ja vaidluse osapooled kokkulepet ei saavutanud, läks lahenduskäik edasi tarbijakaebuste komisjoni.

Vastavalt tarbijakaitseseaduse võetakse asja arutamisel aluseks tarbija kaebus, kui kaupleja kirjalikku selgitust esitanud ei ole. Komisjon lähtus juhtumi lahendamisel tarbija kaebuses toodud asjaoludest.

Komisjon tuvastas, et tarbija on kasutanud seadusest tulenevat taganemisõigust tähtaegselt, kaupleja ei ole taganemist vaidlustanud.

Võlaõigusseaduse järgi tuleb ettevõtjal tagastada taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud, muu hulgas tarbija kantud asja kätte toimetamise kulud. Seega on kauplejal kohustus tagastada tarbijale muu hulgas ka asja transpordiga seotud kulud.

Komisjon leidis veel, et klient ei ole kohustatud kandma transpordikulusid, kui ettevõtja ei ole teda sellisest kohustusest teavitanud või nii ei ole kokku lepitud. Need dokumendid, mis tarbija komisjonile esitas, ei kinnita samuti, et tarbijat oleks teavitatud, et ta peaks kandma lepingu esimesena üleantud asja tagastamisega seotud otsesed kulud.

Seega peab Euronics kliendile transpordikulud tagasi maksma.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias