Facebooki uus muudatus võtab kasutajatelt igasuguse valikuvõimaluse

 (66)
Facebooki uus muudatus võtab kasutajatelt igasuguse valikuvõimaluse
Foto: Scanpix

Facebook sunnib mobiilikasutajaid aina enam installima eraldiseisvat äppi Messenger, et näha kirju ja sõpradega suhelda.

Esimesed Androidi ja iOSi kasutajad võivad juba kohustusliku äpi värskeid vilju maitsta - kui nutitelefoni pole Messengeri äppi installitud, ei saa pelgalt Facebooki äppi omades sõnumeid lugeda - sõnumiikoonile klikkides nõuab Facebook Messengeri äpi installimist. Kaks ressursimahukat äppi koos on aga küllaltki koormavad telefonile ja ebaloogilised kasutajale, vahendab The Guardian.

Esimest korda hakkas Facebooki äpp soovituslikult Messengeri äpi installimisele suunama 2014. aasta augustis. Selle tulemusel liikusid nutikamad kasutajad Facebooki äpist brauserisse ja kasutasid Facebooki seal. Nüüd on Facebook teada andnud, et mobiilibrauserist kuvatav leht läheb hingusele ning ainuke moodus Facebooki kasutada on laadida äpp ning ainuke moodus sõnumeid lugeda on laadida veel üks äpp - Messenger.

Facebooki enda turunduslikult korrektne põhjendus kõlab, et kõige selle eesmärk on pakkuda kasutajale „parimat kasutajakogemust".

Tõsi - Messengeril on palju häid omadusi. Näiteks saab sellega teha mobiilandmeside kaudu tasuta kõnesid, saata SMS sõnumeid ning teha ka videokõnesid. Kuid kas see pakub „parimat kasutajakogemust" on vaidluskoht. Eriti olukorras, kus pole ainsatki mõistetavat põhjust, miks ei võiks need kaks äppi olla seotud ühes - Facebooki äpis.

Seotud lood:

Igal juhul - hetke lahendus olukorrale, kui soov on säästa telefoni akut ja eluiga ning kasutada nii Facebooki funktsioone kui ka lugeda sõnumeid ja neile vastata, on installida Facebook Lite (kui see on sinu telefonile saadaval) ning lõpetada Facebooki äpi täisversiooni kasutamine.

Tegelik põhjus, miks Facebook oma vestlusäppi nii meeleheitlikult peale surub, on võimalus läheneda sinule kui kasutajale. See tundub mõistagi kummaline otsus, kuid vaadates sellele läbi suurettevõte fookuse, kelle eesmärgiks on oma sõrgasid igas võimalikus suunas välja sirutada, täiesti mõistlik.

Sama põhjus on selle taga, miks Facebook ostis WhatsApp'i. Viimane võistleb otse Messengeriga ning on ka potentsiaalselt nende kasutajate käsutuses, kes Facebooki ei kasuta. Seega võimaldab see Facebookil läheneda ka neile, keda ta veel võrku püüdnud pole.

Facebookile kuulub ka Instagram, mis pole Facebooki enda sisust kuigi kaugel - see on sisuliselt aina rohkem Facebookiga integreeritud. Kuid jätkuvalt on tegu eraldiseisva äpiga - selle kasutamiseks ei pea sa olema Facebooki kasutaja.

Niisiis Messengeri on Facebooki äppidest tootena kõige keerulisem müüa neile, kes ei ole Facebooki kasutajad. Möödunud aasta juunis võimaldas Facebook selle piirangu elimineerimiseks Messengeri kasutajaks registreerima ka ilma Facebooki kontota. Alternatiiviks piisab oma telefoninumbriga sisse logimisest.

See tähendab - kasutajad, kes ei soovi Facebooki kasutada, saavad siiski oma Facebooki kasutavate sõpradega telefonis suhelda. See annab aga omakorda Facebookile telefoninumbri, personaalsed andmed ja ühe järjekordse kasutaja (kuigi ta pole Facebooki kontot teinud).

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias