FOTOD: Eesti moodi "Musta reede" piinlikud kaadrid Ülemiste keskuses

 (144)
Must reede 2016
Foto: Karli Saul

Must reede pole Eestis veel kanda kinnitanud ja need, kes üritavad, mõjuvad piinlikult.

Must reede tähistas Ameerikas, kust ostupüha alguse sai, esialgu seda punkti aastas, mil kauplejate tegevus hakkas kasumit teenima. Hetkest aastas, mil n-ö punasest tsoonist liiguti või jõuti „musta“ tsooni – tuli ka nimetus "must reede".

Ühtlasi ei seisne ostupüha tähendus vaid nimes – selle mõte oli suure pauguga avada jõulueelne ostuperiood, millele omakorda eelneb Ameerika tänupüha. „Suure pauguga“ tähendab suurte allahindlustega. Eesti kaupmehed kasutavad meelsasti küll Musta reede nime ära, et kliente poodidesse kutsuda, kuid ei paku selle eest tegelikkuses eriti palju vastu.

Allahindlusprotsendid jäävad piinlikult madalaks ning toodete hulgas pole valikuid, mis masse kohale tooks. Kui ka rõhutakse suurtele protsentidele (stiilis „allahindlused kuni 80 protsenti), on teada, et tegelikkuses kehtib suurim nimetatud allahindlusprotsent vaid mõnele ja enamasti väheväärtuslikule tootele, mis on kas mõeldud mõne seadme juures kasutamiseks lisaseadmena või on tegemist tarvikuga või hoopis koti, sahtli vms taolisega.

Mitmed kaubanduskeskused teatasid, et teevad oma poodides allahindlusi Musta reede nime all. Pilt Ülemiste keskuses täna näitas, et Musta reede kampaaniaga olid liitunud vaid üksikud kauplused, pakkudes mitteatraktiivseid (ning alles hiljutistega võrreldavaid) allahindlusi stiilis 20 või 30 protsenti.

Ülejäänud allahindlused polnud Musta reedega seotud ning olid kas hooajalised või mõne muud perioodiga seotud.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias