Hommikul üks hind, õhtul jälle 5 senti kõrgem. Kütusemüüja selgitab, miks praegu kütusehinnad tohutult kõiguvad

 (92)
Kütusetankimine
KütusetankimineFoto: Argo Ingver

Uus aasta tõi kütuseturule meeletud kõikumised. Mis on selle taga?

Näiteks nädalavahetusel olid kõikjal Eestis tavapärasega võrreldes üsna soodsad kütusehinnad - 95 bensiini võis mõnes tanklas saada isegi hinnaga 1,179 eurot liiter ning diisel sellest umbes 5 senti kallim.

Esmaspäeva pärastlõunal aga hind jälle tõusis: enamikes tanklates maksi 95 bensiin 1,259 eurot ja diisel 1,299 eurot liiter.

Järgmiseks hommikuks löödi hinnad jälle alla, kuid õhtul kordus sama muster, mis eelmisel päeval.

Täna hommikul maksab 95 bensiin 1,204 eurot ning diisel 1,234 eurot liitri kohta.

Selline kõikumine on pannud tarbijad ebamugavasse olukorda: päeval head hinda märgates, kuid tankimist õhtusse planeerides võib märgata, et vahepeal on hind hoopis 4-6 sendi võrra kallinenud.

Mis on siis selle hinnakõikumise taga?

Kütuse hind koosneb laias kolmest komponendist: aktsiisidest/maksudest, maailmaturu hinnast ning konkurentsiolukorrast. Aktsiisid ja maksud hoiavad küll hinna kõrgel, kuid viimase nädala kõikumises neid süüdistada ei saa.

Samuti pole nafta maailmaturu hinnad nii kõikuvad, kui seda hetkel Eesti kütusehinnad. Brenti toornafta hind on viimaste päeva jooksul püsinud tasemel 55-59 dollarit barrel.

Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste kinnitab, et hind kõigub, kuna konkurents on hetkel väga tihe.

Seotud lood:

"Hinnakõikumised on tõepoolest hetkel tavapärasest pisut suuremad ja see ilmestab taaskord hästi Eesti kütuseturu tugevat konkurentsi," ütles ta.

Samas märgib Sülluste, et kui vaatame sisseostu hinda, siis on tänane hind võrreldes esmaspäevaga ca sent liitri kohta tõusnud, kuid jaamades on konkurents hinnad ca 4-6 senti alla toonud.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias