Piirangud linnades on erinevad ja mõnel juhul puudutab see ka bensiinimootoriga sõidukeid, kuid üldiselt võivad kõik Euro 6 nõuetele vastavad diiselmootoriga autod (tüübikinnitus alates 2014. aasta septembrist või kõik uued sõidukid, mis on ostetud alates 2015. aasta septembrist) siseneda igasse Euroopa Liidu linna.
Uued diiselmootoriga autod kohanduvad piirangutega ning senise arendustegevuse tulemusena on neil aina väiksem mõju keskkonnale. Seda on kinnitanud ka mitmed ülemaailmsed uuringud ning ka Riia Tehnikaülikoolis tehtud test, mille kohaselt toodavad uued diiselmootoriga autod 20% vähem heitgaase, kui sama suured bensiinimootoriga autod. Lämmastikoksiidi heitkogused on aga diiselautodes, tänu uutele tehnoloogiatele nagu näiteks diiselmootori heitgaasivedelik Ad Blue ja DPF-filter, bensiiniautodega peaaegu samal tasemel. Seega võivad tänapäevased diiselmootorid vaatamata hirmutavatele pealkirjadele olla hoopiski keskkonnasõbralikumad.
Selleks, et saada senisest olukorrast selge ülevaade ja vaadata tulevikku realistliku pilguga, on Volkswagen kokku kogunud 5 kõige tähtsamat põhimõtet, mida autoomanikud uuest määrusest tähele võiksid panna ning kuidas see neid mõjutab.
1. Madala heitkoguste tasemega tsoonidel (LEZs) on Euroopas erinevad nimed
Kuid need kõik tähistavad alasid, kus kõige saastavamad vanad sõidukid on reguleeritud (diiselmootorid EURO 1, 2, 3 või bensiinimootoriga sõidukid, mis ei kvalifitseeru uutele EURO heitgaasinormidele). Tavaliselt tähendab see, et saastavaimad sõidukid nagu näiteks vanad autod ning raskeveokid, ei saa piirkonda siseneda. Mõnes madala heitkoguste tasemega tsoonis on see lahendatud maksustamisega. Tegelikult pole ka Saksamaa Leipzigi föderaalse halduskohtu otsus keelustada riigi linnadesse diiselautode sissesõit mitte midagi muud kui ülimadala heitkoguse tasemega tsoonide kehtestamine (ULEZs), mis mõjutab kõiki mootorsõidukeid, mitte ainult diisel- ja bensiinimootoriga autosid.
LEZ-tsoone tuntakse ka teiste nimede all: keskkonnatsoonid, Umweltzonen (Saksamaa), Milieuzones (Holland), ZCR ehk Zone à Circulation Restreinte (Prantsusmaa), Lage-emissiezone (Belgia), Clean Air Zones (Inglismaa), Miljøzone (Taani), Miljözon (Rootsi), Lavutslippssone (Norra), ZTL ambiente (Itaalia). Enamikku neist piirkondadest kontrollivad liikluskaamerad, et kontrollida, kas piirkonda sisenev sõiduk sobib kohaliku heitmete eeskirjadega.