Karastav elu piirilinnas: nädal sooja veeta, mida Eesti Energia ei kavatsegi kompenseerida

 (21)
šampoon
Foto: Scanpix, Panthermedia/Scanpix

Narva linnas oli alles hiljuti sooja vee katkestus, mis kestis möödunud nädala kolmapäevast kuni käesoleva nädala alguseni. Narva linnavalitsusest öeldi, et see on Eesti piirilinnas juba traditsiooniks saanud.

„See on igasuvine nähtus, siin pole midagi uut,“ öeldi Narva linnavalitsuse infotelefonilt.

Narva Soojusvõrgu juht Sergei Sobolev ütles, et neil ei ole ettevõttena katkestuses palju kaasa rääkida. „Meie ei ole selle katkestuse initsiaatorid. Meie sooviks on siiski mitte peatada sooja vee tarbimise võimalust. Initsiaatoriks on Balti soojuselektrijaam ja selle omanikfirma Eesti Energia, kellel on alati vaja midagi remontida,“ ütles Sobolev.

Narva Elektrijaamade juhatuse liige Tõnu Aas ütles, et põhjuseks, miks soe vesi igal suvel nädalaks kaob, on see, et tarvis on soojaveetorustikku kontrollida ja remontida.

Suvi on selliste tööde tegemiseks parim aeg. Narvas on vaid üks sooja tootja - Eesti Energia, kes pakub Narva linnale Eesti soodsaimat sooja. Oleme viinud sooja veeta olemise aja Narva linna jaoks nii lühikeseks kui võimalik - viie päevani. Tänavu ühe päeva võrra lühem aeg, kui möödunud aastal. Kuid on täiesti mõistetav, et sooja veeta olemine põhjustab inimestele ebamugavust,“ nõustus Aas.

Mõistlikku ja kiiret lahendust ei paista

Leevendust võiks olukorrale pakkuda see, kui soojatootjaid oleks mitu. „Siis oleks võimalik hooldus- ja remonttöid kombineerida ning ei peaks kogu asumit soojata jätma. Kui üks ettevõte enda tarnesüsteeme remondib, siis samal ajal saab teine soojatootja süsteemi siiski üleval hoida ning ei pea tervet linna ilma soojata jätma,“ tõi Aas välja ühe võimaliku lahenduse.

„Tehnilise lahendusena oleme mõelnud ka paralleelse tarneahela väljaehitamisele, mille puhul saaksime teha hooldust vaheldumisi ja torustike teste saaks siis teha piirkonniti, kus seisakud ei vältaks üle päeva. See oleks aga lisainvesteering ja tõstaks ka sooja hinda,“ toob Aas lahenduse negatiivse poole välja.

Paraku tulebki narvalastel esialgu seesuguse karastava traditsiooniga leppida ning ettevaatavalt tulevikku ei paista ka lahendust sellele saabuvat. Ka ei kompenseeri Eesti Energia sooja veeta jätmist oma klientidele.

„Kompenseerimist pole olnud, kuna seni on tarbija jaoks olnud oluline odav soe läbi aasta ja eriti talvekuudel,“ ütles Aas selgituseks.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias