Kas hinnatundlikkus võib muuta kilekotiusku eestlaste ostukäitumist? Rimi hinnatõus tõi kaasa suure languse kilekottide müügis

 (56)
RIMI
RIMIFoto: Andres Putting

Rimi tõstis veidi üle nädala tagasi kilekottide hinda ja muutis väikesed kilekotid tasuliseks, millega on kilekottide ostmine vähenenud üle kuuekümne protsendi.

"Tulemused on muljetavaldavad: kilest ostukottide müük on kahanenud üle kuuekümne protsendi ja võrkkotte puu- ja köögivilja jaoks on ostetud nädalaga kaks korda sama palju kui tavaliselt ühes kuus," sõnas Rimi avalike suhete juht Katrin Bats. Viimase populaarsust on tema sõnul tõenäoliselt mõjutanud ka see, et juulikuus müüakse võrkkotte soodushinnaga.

Bats lisas, et õhukesi kilekotte on otsustatud osta rohkem kui sada tuhat korda ja paberkottide müük oluliselt kasvanud pole.

muutust on tõesti märgata. Kilest ostukottide müük on vähenenud ja võrkkottide müük hüppeliselt kasvanud. Kindlasti on sel oma osa, et müüme seda juulikuus soodsamalt, hinnaga 0,49 eurot.

Palju tagasisidet

Bats rääkis, et kilekoti hinnatõus ja väikeste kilekottide tasuliseks muutmine on ootuspäraselt toonud kaasa palju kõnesid ja kirju klientidelt. "Peamiselt jõuavad meieni muidugi paljude pahameel ja nurin. See oli mõistagi ka ootuspärane, sest kes siis ikka tahab oma mugavusest loobuda ja hakata maksma millegi eest, mida enne sai tasuta," tõdes ta.

Seotud lood:

Küll aga arvab Bats, et pahameel on möödanik ja inimesed harjuvad sellega peagi ära. "Meenub aeg, mil otsustasime Rimis hakata joobes inimestele alkoholi müügist keelduma. Tormilisi reaktsioone ja draamat oli hulgaga, tänaseks aga on kõik sellega harjunud," meenutas ta.

Samuti ei tasu Batsi sõnul unustada, et tegemist on testiga. "Kuu pärast teeme kokkuvõtteid ja vaatame, kuidas õhukeste kilekottide müük on meie üldmüüke mõjutanud jms," lisas ta.

Kallim kilekoti hind jääb

"Suurte kilekottide hinda kergitasime püsivalt ning seda pärast juulikuud muuta ei plaani. Ootame, et kliendid teadvustavad veidi rohkem, kui palju nad lühikese elueaga kotte kasutavad," rääkis Bats.

Bats kinnitas, et üldiselt jälgitakse poodide kliendiarvusid ja müüginumbreid. "Loodame, et klient ei lase kilekoti kallinemisest end segada. Ideaalis võiksid kliendid tulla Rimisse muidugi oma korduvkasutatava kotiga," lõpetas ta.

Juuli alguses teatas Rimi, et tõstab suure kilekoti hinna 25 sendini ning väike kilekott hakkab maksma 20 senti. Ainult juulis maksavad Rimides õhukesed kilekotid, mida seni jagati puu- ja köögiviljalettide juures tasuta, 5 senti. Ühtlasi ei postita jaekett juuli viimasel nädalal kliendilehti – neid on võimalik võtta kauplustes kohapeal. Jätkuvalt on teretulnud ka kõik need, kes soovivad osta lahtist toidukaupa oma nõusse.

Väikesed kilekotid Rimis Rimi Eesti AS
Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias