Kas ka sinu autol võib suvise kütuse kasutamise tõttu probleeme tekkida?

 (95)
Kas ka sinu autol võib suvise kütuse kasutamise tõttu probleeme tekkida?
Foto: Ilmar Saabas

Kasulikule kirjutas lugeja, kes kurtis, et paljud diiselkütust kasutavad autod jäid täna hommikul teele, sest tanklates müüakse veel suvekütust, mis aga juba viie miinuskraadi juures hanguma kipub. Kasulik uuris tanklakettidelt järele, milline diislikütus praegu müügil on ning mis võib olla autode teelejäämise põhjuseks.

Olerexi turundusjuht Liina Kivimägi ütles Kasulikule, et viimaste päevade madalad temperatuurid on osutunud tõesti mõnedele diislikütusega töötavatele autodele ülejõukäivateks.

"Meie andmetel ilmnes probleem pigem autodel, mille kütusepaagis oli veel septembris tangitud suvist diislikütust ning autodel, millega ei ole käidud õigeaegselt tehnilises hoolduses, mille käigus vahetatakse filtreid," kinnitas Liina Kivimägi.

Vastavalt seadusele peab talvine diislikütus hägustumispunktiga -16 ja filtreeritavuspunktiga -26 kraadi olema müügil 1. detsembrist 28. veebruarini. Suvist diislikütust filtreeritavuspunktiga - 5 kraadi võib müüa 1. maist 30. septembrini (hägustumispunkti suvisel kütusel ei mõõdeta).
Üleminekuperioodil 1. oktoobrist 30. novembrini ja 1. märtsist
kuni 30. aprillini võib müüa nii suvist, talvist kui ka vahepealset n.ö. üleminekuperioodi diislikütust.

Olerex müüb oma jaamades oktoobri algusest alates üleminekuperioodi diislikütust külmfiltri ummistumispunktiga -16° C. Talvise diislikütuse hind on Olerexis suvisest ligikaudu 3 senti kõrgem.

Seotud lood:

Mõelda tuleks kaks nädalat ette

Statoili mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi rääkis, et oktoobri keskpaigast on kõikidesse Statoili jaamadesse veetud diislikütus külmataluvusega -23 kraadi.

"Statoil alustas üleminekuga külmakindlamale diislikütusele juba oktoobri alguses, kus alates 4. oktoobrist alustati jaamadesse -17 kraadise külmakindlusega diislikütuse vedu ning alates 14. oktoobrist on kõikidesse jaamadesse veetud diislikütust testitud külmataluvusega -23 kraadi," ütles Sassi.

Indrek Sassi sõnul on uuringud on näidanud, et keskmise kliendi kütusetarbimine on umbes kaks paagitäit mootorikütust kuus, seega tankides tuleks mõelda mitte ainult tänasele õhutemperatuurile, vaid ka ilmastikuoludele kahe nädala pärast.

"Kütuse kvaliteediga seonduvate ebameeldivuste vältimiseks tasub tankida usaldusväärsetest tanklatest ning enne tankimist võiks müüjalt küsida ka diislikütuse vastavussertifikaati, kus on kirjas kaks kütuse külmakindlust iseloomustavat parameetrit - hägustumispunkt ja külmfiltri ummistuspunkt. Vältimaks kondensvee tekkimist kütusepaagis, ei ole talvisel perioodil soovitatav sõita ka pooltühja kütusepaagiga," soovitas Indrek Sassi.
 
Kui külmade saabumisel on diiselmootoriga sõiduki kasutajal tekkinud raskusi sõiduki käivitamisel, võib probleemi allikaks olla tühjaks saanud autoaku või mootori toitesüsteemis jäätunud kondensvesi. Sellisel juhul aitab autoaku laadimine või sõiduki toimetamine soojemasse ruumi.

Kui aga autopaaki on jäänud suvine diislikütus, mis on külmast ilmast tingituna muutunud valkjaks ja püdelaks massiks, siis tasuks vältida mootori käivitamist, et mitte ummistada kütusefiltrit ja võimalusel toimetada sõiduk sooja. Kui diislikütus on välise sooja temperatuuri mõjul üles soojenenud, siis tasuks paaki juurde tankida parema külmataluvusega diislikütust. Juhul kui paak on suvist diislikütust täis, siis on mõistlik külmade ilmaolude korral see sealt välja pumbata ja tankida asemele juba külmakindlamat diislikütust. 

Ka auto ja kütusefiltri seisukord on olulised

Neste jaemüügijuht Kristi Pari ütles, et on erakorraline, kui temperatuur oktoobris kümnest miinuskraadist madalamale langeb.

"Meie andmetel Eestis hetkel veel talvist diislikütust ei müüda. Kümnest kraadist madalamaid temperatuure oktoobrikuus võib pidada eriolukorraks, milleks valmistuda on keeruline või isegi võimatu - tehased alustavad talvise diislikütuse müüki oktoobris ja toote vahetumine jaamades kestab nädalaid," selgitas Pari.

Neste müüb üleminekuperioodil diislikütust, mis on külmakindlam kui suvine toode, aga mis ei ole veel talvine kütus. Üleminekuperioodi diislikütust tarnitakse jaamadesse oktoobri algusest, arktilist diislikütust novembri algusest. Üleminekuperioodi diislikütuse külmakindlus on kuni -15 kraadi.

"Siin peab aga arvestama sellega, et tanklate mahutites on veel alles mingi hulk suvist kütust ja ülemineku kütus lisatakse sellele. Seetõttu külmakindluse näitaja väheneb. Ka mängivad rolli muud asjaolud - näiteks auto ja kütusefiltri seisukord, eelnevalt tangitud suvise kütuse hulk paagis ja palju muud," rääkis Kristi Pari.

Talvise ja suvise diislikütuse hinnavahe võib Neste hinnangul olla mõned sendid.
________________________________________________

Kas ka bensiini omadused muutuvad talvel?

Mootoribensiin pole nii külmatundlik kui diislikütus, kuigi talve saabudes muutuvad ka müüdavate bensiinide omadused. Eelkõige on suvise ja talvise bensiini erinevus aururõhus, ehk võimes aurustuda. Talvine mootoribensiin peab mootori käivitumiseks aurustuma hästi ka madalamatel temperatuuridel.

Allikas: Olerex

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias