Klient kahtlustab tuntud tanklaketti kütuse solkimises

 (70)
Klient kahtlustab tuntud tanklaketti kütuse solkimises
Foto: Premium 7

Tartus Premium 7 tanklas diiselkütust tankinud kliendi auto ei käivitunud järgmisel päeval. Ekspertiisist selgus, et paagis olla solgitud kütus.

„Kui keegi sõpradest või tuttavatest on juhuslikult veebruarikuu keskpaiku tankinud Tartust Ravila tänava Premium tanklast (Vana GSG tankla) diiselkütust ja selle tankimise tagajärjel on tekkinud probleemid või tõrked oma masina töös, võiks minuga ühendust võtta. Ise tankisin 16. veebruari õhtul sealt täispaagi ja järgmisel päeval sain mõnikümmend kilomeetrit sõita ning pärast seda masin enam ei käivitunud," kirjeldas Facebookis tanklat külastanud mees.

Remondifirmast öeldi kliendile, et probleemiks solkkütus ja remondi maksumuseks tuleb välja käia 2000 eurot. „Seda, et kütus solgitud, kinnitati ka ekspertiisist (tankla esindaja võttis ka proovid ja ekspertiis kinnitas, et kütus rikutud). Tankla esindaja ei ole aga nõus kulusid hüvitama, kuna väidavad, et pole piisavalt tõendeid, et just nende süü see on (enne tankimist oleks pidanud masinale tegema ekspertiisi, et seal vett sees pole. See kõlab ju absurdselt!). Nii et kui kellelgi midagi sarnast juhtus, võiks teada anda. Kui enamal kui ühel tankijal on ilmnenud probleem, õnnestuks vähemalt mingisugust kulude hüvitust nõuda. Kui postitusest muud tolku pole, siis olgu vähemalt hoiatuseks teistele, et hoiduda kõne all olevast tanklast," kirjutas mees oma Facebooki kontol.

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda selgitusel peaks ebakvaliteetse toote ostu korral tarbija kindlasti ühendust võtma kauplejaga ja esitama pretensiooni (soovituslikult kirjalikult).

"Kuna paagis oleva kütuse järgi on võimatu tuvastada, kas kütus oli tanklas ebakvaliteetne või on viga sõidukis, tuleks koheselt võtta kütuseproov ka samast tanklast. Kui ekspertiis kinnitab, et vea põhjustas kütus, siis vastutab kütusemüüja oma kauba eest, nagu iga teine kaupleja. Juhul, kui tarbija ei saa ettevõtjalt rahuldavat vastust, võib tarbija järgmise sammuna pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni," selgitas Kalda.

Kuna paagis oleva kütuse järgi on võimatu tuvastada, kas kütus oli tanklas ebakvaliteetne või on viga sõidukis, tuleks koheselt võtta kütuseproov ka samast tanklast. Kui ekspertiis kinnitab, et vea põhjustas kütus, siis vastutab kütusemüüja oma kauba eest, nagu iga teine kaupleja.
Pille Kalda, tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert

Tartu Ravila tänava Premium 7 tankla juhataja Valeeri Rubeika saatis Delfile omapoolse nägemuse olukorrast.

7. märtsil 2016 esitas kodanik Karel Kaljuste Sevenoil Est OÜ-le (Premium 7 brändi taga seisev ettevõte - toim.) telefoni teel pretensiooni kütuse kvaliteedi kohta, mida tangiti sõiduautole Audi 16. veebruaril 2016 Tartus, Premium-7 Ravila tn tanklas.

Pärast pretensiooni saamist läks tankla esindaja samal päeval hr Kaljustega autoremondi töökotta ja teostas hr Kaljuste juuresolekul töökojas olnud sõiduautole Audi kütuseproovi võtmise.

Võetud kütuseproovid viidi akrediteeritud laborisse OÜ TT Labor. Labori OÜ TT Lab eksperthinnang 01/2006 (katseprotokoll nr 16-0803) tuvastas vee olemasolu kütuseproovis, mis võeti 07.03.2016.a sõiduautost Audi.

Seejärel käis tankla esindaja koos hr Kaljustega veel samal päeval Ravila tn tanklas, kus mõõtepastaga (Water level indicator) kontrolliti kõik kütusemahutid üle. Koos tuvastati, et üheski kütusemahutis ei ole vett, selles veendus ka hr Kaljuste ise. Tanklas müüdav diislikütus vastas sertifikaadile 11482 30.01.16, tarnitud Ravila tanklasse 15.02.2016. saateleht nr 516783. Veel teavitame, et kütusemahutitele on paigaldatud elektroonilised andurid, mis teavitavad vee olemasolust tankla kütusemahutis.

Meile on teadmata, kas sõiduauto Audi paaki oli lisatud veel kütust pärast 16.02 tankimist Ravila tn tanklas. Veel tekib küsimus, miks pöörduti remonditöökotta alles 5.märtsil - s.o 21 päeva hiljem. Hr Kaljuste ei ole meile esitanud ühtki kirjalikku avaldust ega auto remonditöökoja ekspertakti.

16.02. tangiti kõne all olevas tanklas 5397 liitrit diislikütust ja kinnitame, et meie poolt müüdav kütus on kvaliteetne. Eesti Keskkonnauuringute Keskus teeb Sevenoil Est OÜ tanklates regulaarselt kütuse kvaliteediseiret ja ei ole tuvastanud ühtki kõrvalekallet Ravila tanklas kütuse kvaliteedi osas.

Loe veel

Teie küsimusele ,et mida peaks tegema autoomanik, kui peaks ilmnema kütusest tingitud probleemid auto mootorile, vastame et, tuleks koheselt pöörduda kütuse müüja poole ja võtta koos kütuseanalüüsid nii autopaagist, kui tankla kütusemahutist.

Hea lugeja, kirjuta meile, kui oled kõnealusest tanklast tankimise järel samasuguse probleemiga kokku puutunud - kasulik@delfi.ee.

Kui keegi sõpradest või tuttavatest on juhuslikult veebruari kuu keskpaiku tankinud Tartust Ravila tänava Premium...Posted by Karel Kaljuste on 15. märts 2016. a.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias