Kolm elementaarset vihjet rehvivahetajatele, millest mööda vaadata pole kuigi nutikas

 (34)
Hommikune lumi Tartus ja Rehvivahetuses
Foto: Hendrik Osula

Aprill kui rehvivahetuskuu on rehvitöökodade jaoks üks kiiremaid perioode aastas, mil rehvivahetuse järjekorrad võivad olla mitu päeva pikad.

1. Eelista kogemustega rehvitöökoda

Kõrghooajal võib heas rehvitöökojas rehvivahetuseks sobilikku vaba aega oodata päevi. Sellistel hetkedel tekib paljudel ahvatlus otsida kiiremat ja ka odavamat alternatiivi. Rehvivahetusel tasub usaldada suuremaid ning professionaalseid töökodasid.

Mitmetes nn ühe-mehe-rehvitöökodades ei pruugi olla vajalikke töövahendeid kõikide eritüüpi rehvide jaoks - nt tühjenemiskindlate rehvide vahetamiseks. Ebakvaliteetse rehvivahetuse käigus võivad vigastada saada nii rehvid kui veljed, eriti suur oht on vigastada suurema velje läbimõõduga ja madala profiiliga rehve.

Seetõttu võib esialgne sääst pikemas plaanis osutuda hoopis kallimaks, sest valesti või vigaselt paigaldatud rehv võib halvimal juhul kaasa tuua ohtliku olukorra liikluses. Ebakvaliteetse paigalduse käigus vigastatud rehvi asemel uue soetamine nullib loodetud rahalise kokkuhoiu.

2. Hoolda rehve regulaarselt

Rehvide regulaarne hooldamine pikendab nende eluiga ning tagab ka paremad eeldused turvaliseks sõiduks. Pärast igat rehvivahetust tuleks mõõta rehvirõhku, et see vastaks sõiduki tootja soovitustele. Liiga madal või liiga kõrge surve mõjutab sõidumugavust, auto juhitavust, kulutab rehve ning võib suurendada auto kütusekulu. Soovitatav on kontrollida rehvirõhku iga kahe nädala tagant ning kindlasti ka enne pikemat sõitu.

Seotud lood:

Võrdlemisi levinud on müüt, et rehve peaks tasakaalustama pärast iga tuhande sõidukilomeetri täitumist. Korrektselt paigaldatud rehve peaks tasakaalustama vaid pärast löökaugu läbimist või kui rool hakkab mõnel põhjusel vibreerima.

3. Õige hoiustamine pikendab rehvi eluiga

Selleks, et talverehvid oleks kasutuskõlbulikud ka järgmisel hooajal, tasub need enne pikemale suvepuhkusele saatmist puhastada korralikult porist ja soolast, lasta kuivada ning seejärel pakendada tolmu eest kaitsvasse kilesse ja panna hoiule kuiva ning jahedasse ruumi, kus rehvid oleksid kaitstud otsese päikesevalguse eest. Rehvide ladustamisel tasub arvesse võtta, et ilma velgedeta rehvid tuleb hoiustada püstises, velgedel rehvid aga horisontaalses asendis.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias