Kopsaka summa eest ostetud varuosa ei sobinud kliendi autole. Müüja kadus pärast raha kätte saamist kui tina tuhka

 (17)
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivneFoto: Rauno Volmar

Tarbija pöördus tarbijavaidluste komisjoni, et saada kätte raha, mida varuosade müüja tagastama ei soostunud.

Avalduse kohaselt tellis tarbija augusti lõpus kauplejalt Atlant Varuosad OÜ kaks pihustit sõiduautole. Läbirääkimiste käigus edastas tarbija kauplejale sõiduauto VIN koodi, mille alusel saatis viimane talle pihustid. Tarbija tasus pihustite eest 380 eurot. Tellimuse tähtajaks oli 10 päeva.

19. septembril teatas kaupleja, et üks pihusti on saabunud lattu, teist oodatakse. Tellimus täideti aga alles teiseks oktoobriks.

Kuna kaup ei sobinud, siis soovis tarbija selle tagastada (kasutamata, originaalkarpides). Müüja alguses vastas ja uuris, milles probleem, aga edasi enam ei vastanud. Protsess on veninud augusti lõpust alates, sest tellides lubati kaup saata 10 päevaga.

Vahepeal küsis tarbija korduvalt, kas kaup on saabunud: 10.09, 18.09, 19.09, 27.09, 30.09. Kõik need kirjad on olemas.Tarbija soovib kauba tagastada põhjusel, et edastatud kaup ei ole sobiv sellele sõidukile. Kaupleja pidi uurima tootjalt mittesobivuse kohta.

11. oktoobril kontakteerus tarbija uuesti, sest müüja ei vastanud. "Üritasin helistada, käia kohapeal, ei leidnud lahendust," ütles tarbija komisjonile.

Tarbija nõue: lepingust taganemine, ostusumma tagastamine summas 380 eurot.

Kaupleja vastuväited

Komisjoni sekretariaat edastas tarbija avalduse materjalid kauplejale vastamiseks. Kaupleja tarbija avaldusele ei vastanud.

Seotud lood:

Komisjoni otsus: tarbija avaldus rahuldada

Komisjon kontrollis, kas tarbijal on õigus sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda.

Võlaõigusseaduse kohaselt peab ettevõtja tagastama taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud, muu hulgas tarbija kantud asja kättetoimetamise kulud.

Komisjonile esitatud asja materjalidest nähtub, et kaupleja ei ole tarbijale seaduses sätestatud tähtaja jooksul tagastanud tasusid, rikkudes sellele poolte vahel sõlmitud lepingut.

Eelnevast tulenevalt on tarbijal õigus nõuda kauplejalt raha tagasi.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias