Koroona mõju jõuab Eestisse: poekettide kinnitustel valmistuvad eestlased kriisiks ja varuvad toitu

 (241)
Kriisiolukorra ostukorv
Kriisiolukorra ostukorvFoto: Ilmar Saabas

Poeketid kinnitasid, et ostuaktiivsuses on märgata teatavat tõusu, inimesed on hakanud ostma rohkem kauasäilivaid toiduaineid ja tellivad agaramalt toitu koju e-poodidest.

"Kui vaadata viimase aja arenguid, siis on olnud kaks väiksemat ostuaktiivsuse hüpet veebruari viimase nädala kahel päeval ning eelmise nädala kahel päeval, kui on tavapärasest rohkem ostetud konserve ja kuivaineid," tõdes Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles Kasulikule, et e-Selverist koju tellimine on hüppeliselt kasvanud. "Suurenenud ei ole mitte vaid tellimuste hulk, aga ka keskmine ostukorvi suurus kaubaühikutes," rääkis ta ja lisas, et seetõttu on keeruline klientidele tavapärast tarneaega lubada.

"Ostetakse multipakke, kaua säilivaid kuivaineid, valmistoite, sügavkülmatooteid, pabertooteid (tualettpaberit, kätepaberit) ja desinfitseerimisvahendeid," loetles Veski.

Prisma Peremarketi sortimendidirektor Kaimo Niitaru andmeil tõusis möödunud nädalal võrreldes ülemöödnunud nädalaga Prisma poodides märkimisväärselt müük mõnedes tootekategooriates. Nendeks on kastmed;
jahud ja tärklised; konservid; helbed ja tangud; makaronid, riis, kartulipuder; toiduvalikud; magusained; tervisetooted.

Seotud lood:

Põhjuseid mitu

Kuivainete ja hoidiste müügikasv on Veski sõnul viimasel ajal olnud 30-protsendilises kasvus aastataguse ajaga võrreldes. "Hetkel on Selverites käimas Laadapäevad, möödunud nädalal hakati tegema tuludeklaratsiooni esimesi tagasimakseid, on kuu algus, palga- ja pensionipäevad ning kevade saabudes hoogustub ka üldine tarbimine," tõi ta välja.

"Usume, et antud huvi kasv on mitme erineva teguri koosmõju, kuid kindlasti on oma roll ka avalikus inforuumis valitseval üldisel ärevusel. Soovitame ärevust mitte toita, olla tarbides mõistlik ja keskenduda tervislikule eluviisile ning olla igapäevases hügieenis tavapärasest rangem," soovitas Veski.

Rimi pressiesindaja Katrin Bats ütles, et nädalavahetuse müügid olid Rimi kauplustes väga head. "On näha, et palju osteti lilli ja kooke-torte, seda ilmselt naistepäeva tähistamiseks," rääkis ta.

"Muuhulgas soetati mõistagi ka kauasäilivaid kaupu, ent ei saa öelda, et tegemist oleks erakordselt kasvava müügiga," lisas Bats.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias