Koroonahirmus kliendid tellivad toidupoodidest massiliselt kaupa, kullerid töötavad võimete piiril

 (38)
Mahud on kasvanud rekordsuureks!
e-Selveri komplekteerimiskeskuse avamine
e-Selveri komplekteerimiskeskuse avamineFoto: Madis Veltman

Koroonahirmus inimesed on asunud lisaks kauplustest ise kriisikaupade varumisele neid ka massiliselt e-poodidest tellima, mistõttu töötavad kullerid võimete piiril.

„Erakordne olukord tabas meid aga alanud nädalaga, mil senised rekordid kahe- ja tänaseks päevaks juba kolmekordistusid," rääkis Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski, kelle sõnul on tellimuste hulk tõusnud viimase kahe nädalaga hüppeliselt.

„Oleme ettevõtte siseselt värvanud abijõudu kauplustest tellimusi komplekteerima, et leevendada kojutarne aegades tekkinud defitsiiti - esimesed vabad kojutarne aknad Harju- ja Raplamaa teeninduspiirkonnas on alles esmaspäeval, Tartu- ja Pärnumaa teeninduspiirkonnas saab kauba kõige esimesena kätte praeguse seisuga homme õhtul," sõnas Veski.

Tellimuste arvu tõusu kinnitas ka Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido. „Coopi e-poes on tellimuste maht viimastel nädalatel järjest kasvanud ning hetkel töötab e-pood töötab täies mahus maksimaalse võimekuse juures ehk et tööl on rohkem vahetusi korraga. Kõik kaubagrupid on olemas ning pidevalt tuleb uut kaupa ka peale. Esimesed vabad tarne aknad on pühapäeval," kinnitas ta.

Seotud lood:

E-Prisma juhataja Helga Kumeli andmeil on samuti tellimuste arv hüppeliselt kasvanud ja tarne aknad on Tallinnas kuni pühapäevani broneeritud. Tartus on hetkel tema sõnul esimene vaba tarneaeg reedel.

„Prisma annab oma poolt parima, kuid meie komplekteerijat töötavad praegu juba üsna oma võimete piiril," tõdes Kumel.

Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido sõnul on nende olukord sama, esimesed vabad tarne aknad on pühapäeval.

Keskmine ost suurenes märgatavalt

Maxima Eesti turunduse ja avalike suhete osakonna juht Janne Laik tõdes samuti nõudluse kasvu e-poe teenuse järele. „Kui tavapäraselt saab tellitud kauba koju kas samaks õhtuks või järgmiseks päevaks, siis praeguse seisuga on Barbora tellimused mitmeid päevi ette müüdud. Samas on kasvanud ka märkimisväärselt tellitavate koguste maht," rääkis ta.

„Leiame, et suudame pakkuda oma klientidele piisavaid kaubakoguseid, kuid on oluline, et inimesed ei ostaks varuks liiga palju toitu, sest olukorra muutudes võivad liiga suured kogused varutud toitu jõuda toidulaua asemel prügikasti," sõnas Laik. Näiteks oli üks Barbora tellimus tema sõnul, mille kogukaal oli 150 kilogrammi. „See on ühe pere väga mitme kuu toiduvaru," arvas Laik.

Kumel tõdes samuti ostude suurenemist. „Oluliselt on suurenenud ka keskmine ost, mis on varasemaga keskmiselt 30 - 40 protsenti suurem," rääkis ta.

Laik lisas lõpetuseks, et e-poe kaudu kauba tellinud inimestel, kes ei soovi üleliigseid kontakte, on võimalus jätta kullerile teade, et nad võivad paluda kulleril toidukotid jätta kliendile maja või korteri ukse taha. "See eeldab, et tellimus ei sisalda alkohoolseid jooke ning selle eest on tasutud ülekandega. Seega ei pea kuller ja klient üldse kontakti astuma," rääkis ta.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias