Kütusemüüjad selgitavad, miks hind sel nädalal nii järsku tõusis: lõputu hinnasurve marginaalide arvelt ei ole kuidagi jätkusuutlik

 (148)
Kütusemüüjad selgitavad, miks hind sel nädalal nii järsku tõusis: lõputu hinnasurve marginaalide arvelt ei ole kuidagi jätkusuutlik
Anni Õnneleid

Eile õhtul tõsteti tanklates järsult kütusehinda, kui viimastel kuudel on pikalt diisli ja bensiini müügihinnad püsinud 1,3 ja 1,4 euro vahel, siis tänaseks maksab kütus suuremas osas Tallinna tanklates üle 1,4 euro.

Kõikides Tallinna suuremates tanklates maksavad bensiin ja diisel täna 1,405 - 1,410 eurot liitri eest.

Neste turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste sõnas Kasulikule, et viimastel kuudel on kütuste müügihinnad püsinud pikalt vahemikus 1,3 -1,4 eurot liitri kohta, kuid käesoleval nädalal see trend katkes ning hinnad kerkisid kuni 1,409 eurot liitri kohta.

"Hinnatõusu põhjustasid peamiselt kütuste sisseostu hindade kallinemine ning kohalik konkurents. Kütuse hinnad Eestis on olnud juba mõnda aega madalamal kui ostuhinna järgi peaks olema ning käesoleval esmaspäeval tõi konkurents hinnad tagasi normaalhinna tasemele. Ehk toimus nii-öelda turu taastumine. Kuna hinnatõusule eelneval päeval olid hinnad piltlikult öeldes põhjas, andis turu taastumine hindade muutusele ka varasemast suurema kontrasti," seletab ta.

"Mõningast hinnamõju lisas ka hooajalisus ja talvediislile üleminek. Kuna talvisele diislikütusele esitatavad külmakindluse nõuded on suvisest diislikütusest kõrgemad, on ka selle kütuse tootmise protsess pisut kallim ning kerge hinnatõus sellest tulenevalt paratamatu," lisab Sülluste.

Neste esindaja sõnul on konkurents Eesti kütuseturul on väga terav ning aktiivne hinnavõitlus hoiab hinnad madalal kütusemüüjate enda marginaalide arvelt. "Tarbija rahakotile on muidugi olukord soodne, kuid turu pikaaegne madalseis ja lõputu hinnasurve marginaalide arvelt ei ole kuidagi jätkusuutlik. Pikas perspektiivis õõnestab see ettevõtete kasumlikkust, pärsib investeeringuid ja pidurdab kogu kütuseturu arengut tervikuna."

Sama kinnitab ka Olerex logistikajuht Priit Põlluste. "Eesti kütuseturul on konkurents tihe ja kõik soovivad pakkuda kliendile parimat hinda. Kuna hinnasurve on tugev ja teised kütusemüüjad liiguvad samuti hinnaga kaasa, läheb kütuse hind ühel hetkel alla omahinna ning sellele järgneb hindade korrigeerimine," põhjendab ta.

Samuti mängis logistikajuhi sõnul hinnatõusus rolli see, et möödunud nädala lõpuks mindi täielikult üle talvisele kütusele. "Kütuse hind sõltub mitmest tegurist – nii kütuseaktsiisist, mis moodustab kütusehinnast ligikaudu poole; muutustest maailmaturul kui ka näiteks sellest, et talvised kütused on suvistest kallimad. Eelmise nädala lõpus läksime täielikult üle talvistele kütustele."

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias