LOE, miks nende populaarsete toitude söömine tuleks kohe lõpetada

 (60)
Nutella
Foto: Scanpix, AFP

Toitumisel tuleb lähtuda üldlevinud tarkusest, et toit, mille suhu pistad, on sulle kasulik selles sisalduvate toitainete tõttu. Kui toit on toitainete vaene ning täis säilitusaineid, siis on seda targem mitte toiduks pidada.

Kuid mõnes mõttes on seda tänases infovoos keeruline teha, sest paljud mittetervislikud tooted reklaamivad end kui tervisetoite, kirjutab news.com.au.

Järgnevalt viis supermarketites laialt levinud toitu, mille puhul võiks tunduda, et need on toitainete rohkuselt hea valik, kui seda tegelikult pole.

Nutella ei ole tervislik vahepala, nagu seda reklaamitakse

Me kõik teame, kui hästi Nutella maitseb. Tõsi on aga see, et palju tervislikum oleks šokolaadi sulatada ja seda saia peale määrida. Nutella esimene koostisosa on suhkur, seejärel õli ning vaid sisalduselt kolmandale kohale platseeruvad pähklid. Seega Nutella on kaugel pähklikreemist ning on pigem õli ja suhkru määre, milles peitub mõni üksik pähkel. Kõige hullem on aga see, et suhkru magusus ja õli rasvasus on ideaalne kooslus loomaks maitseideaal. See on ka põhjus, miks sa ei suuda selle kreemi söömist lõpetada. Nutellas ei ole mitte midagi kasulikku, välja arvatud kehva kvaliteediga õli ning tohutus koguses suhkrut.

Riisikrõpsud - maitsvad, aga täiesti väärtusetud

See võib üllatada, aga riisikrõpsude kohta pole ühtki head uudist. Need on täis rafineeritud ja kiiresti seeditavaid süsivesikuid. Piisab ühest-kahest riisiküpsisest ja sinu veresuhkru näitajad hüppavad kõrgustesse. Populaarsemad maitsestatud riisiküpsised sisaldavad aga ka maitseparandajat, happesuse regulaatoreid, lisatud maitseid ja värve.

Seotud lood:

Kiirnuudlid

Väga populaarne toit, mis ei paku selle sööjale midagi muud peale massi ja maitse. Toitaineid kiirnuudlites peaaegu polegi. Vaid 60 grammi protsessitud süsivesikuid ning peaaegu täiskogus päevasest soovituslikust soolakogusest. Lisa sellele kõiksugu lisandid ning halva kvaliteediga õli ja mõtle veelkord, kas selline toit peaks olema sinu menüüs. Kiirnuudlid on populaarne toit teismeliste, kiiret elu elavate inimeste ning tudengite seas, kel pole raha. Kuid on alternatiive, mis pakuksid nuudlitest parema kõhutäie - pruun riis ja tuunikala või kiire kausitäis pastat. Need oleksid nuudlitest oluliselt mõistlikumad valikud.

Maitsestatud mineraalvesi

Kuigi maitsestatud mineraalveed sisaldavad üldjuhul vähem suhkrut kui teised karastusjoogid, on neis ikkagi 200 milliliitri klaasi kohta vähemalt kaks teelusikatäit suhkrut. Suhkrustatud joogid ei ole halvad mitte ainult meie veresuhkru tasemele ning hammastele, aga ka seetõttu, et neid esitletakse kui tervislikke valikuid, mida nad tegelikult pole. Kõige parem on juba maitsestamata mineraalvett või täiesti tavalist kraanivett.

Hommikusöögi küpsised

Mõned Euroopa rahvad armastavad just kergemat hommikusööki kohviga. Mõni küpsis võibki siinkohal hea aseaine olla. Ning viimasel ajal on turule tekkimas tooteid, mis omistavad endale tervisliku hommikusöögi nimetust, kuigi tegelikkuses nad seda pole. Küpsiste asemel, milles sisaldub vaid 4 grammi valke, küllaldaselt süsivesikuid, kuni 10 grammi suhkruid ning vaid 3 grammi kiudaineid, on oluliselt rohkem tervislikke valikuid, mis ka lõunani kõhu täis hoiavad. Hommikusöögi küpsised ei ole hommikusöök!

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias