Loe, millised lennufirmad sinult sinu enda teadmata raha ära võtavad

 (25)
Ryanair
Foto: Shawn Pogatchnik, AP

Lennufirmad teenivad aastas miljardeid eurosid oma pitsitavatelt lisatasudelt, mis võivad olla seotud istekoha muutmisega või ka eelisjärjekorras lennukile sisenemises. Sageli ei mõtle reisija selle peale, et kõik see lisandub lõppastmes piletihinnale ning algne pileti hind on vaid peibutis.

Värske uuringu järgi teenivad lennufirmad varjatud lisatasudega iga reisija kohta keskmiselt kuni 45 eurot ning vaid tänu lisatasudele moodustub nutikamate firmade kasum kogumi 43 protsendi ulatuses, vahendab Daily Mail.

Ameerika uuringufirma Idea Works leidis oma töös, et Suurbritannia lennufirma Jet2.com on teine lisatasudega hästi teeniv firma. Kokku vaadeldi 67 lennufirmat üle terve maailma.

2015. aasta näitajate põhjal tehtud uuringus selgub, et kõige agressiivsem lisatasudega teenija on USA firma Spirit Airlines. Selle lennufirma kasumis on lisatasudel 43,4-protsendine osakaal.

Jet2.com-i reisijad maksid keskmiselt 45 eurot lisatasusid. Need tasud tuli maksta nii pardatoitude kui lisa jalaruumi eest. Jet2 puhul moodustavad lisatasud ettevõtte kasumis 29,4 protsenti.

Lisatasude seas võib olla vabadus valida endale istekoht või vahetada oma turismiklassi istekoht välja kõrgema klassi oma vastu, muuta nime piletil, registreerida lennule lennujaamas (mitte internetis) või ka pileti uuesti printimine.

Näiteks Ryanairi lendude puhul tuleb arvestada, et kui soovid lennujaamas oma piletil olevat nime muuta, tuleb sul maksta sõltuvalt sinu pileti alghinnast mõnel juhul vast ehk rohkemgi - 175 eurot, lisa jalaruumi eest tuleb maksta 26 eurot ning lisa 50-kilose pagasi eest kuni 60 eurot.

Seotud lood:

Ryanair teenib nende lisatasude pealt igal aastal kuni 1,5 miljardit eurot, mis moodustab rohkem kui neljandiku ettevõtte kogutulust ning asetab Ryanairi antud uuringus vaadeldud lennufirmade edetabelis viiendale kohale.

British Airways teenib tagasihoidlikud 3,4 protsenti kogu oma kasumis lisatasude kaudu. Virgin Atlantic aga 4,9 protsenti, EasyJet 20 protsenti ning FlyBe 21,2 protsenti.

Idea Works kirjutab uuringu kokkuvõttes, et odavlennufirmade tegevus ongi suuresti üles ehitatud lisatasudele.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias