Lugeja rääkis Kasulikule järgmise loo.
Mõni aeg tagasi soovitati talle kui ETK kaupluste pikaajalisele kliendile lisaks Säästukaardile ka Säästukaart Plussi. Lugeja nõustuski ja nüüd on tal kasutada mõlemad kliendikaardid.
Hiljuti soovis ta osta kohvi, millel oli soodushind Säästukaart Plussi omanikele. Kassas selgitas talle teenindaja, et kui ta soovib tootelt Säästukaart Plussi soodustust, tuleb ostu eest tasuda just Säästukaart Plussiga - sularaha ja pangakaardiga siis maksta ei saa. Mehele selline lahendus ei meeldinud – miks sunnitakse teda maksma poe- ja mitte pangakaardiga või sularahas? Talle ei meeldinud kuidagi väljavaade, et poekett pääseb tema pangakontole askeldama ja võtab tasutud summa tema pangakontolt hiljem ise maha.
Ta jättis ostu tegemata ja lahkus solvunult kauplusest.
Lugeja leidis, et ETK paneb oma kliente ebaeetiliselt sundolukorda - teiste poekettide kliendikaartide puhul sellist sundi ei rakendata. Ta lisas, et arutas juhtunut ka oma sõpruskonnas ja leiti, et ETK seesugune käitumine oma klientidega on väga taunitav ja vajab laiemat avalikku arutelu.
Säästukaart Plussi kasutamise tingimusi selgitas Kasulik.ee-le ETK Finants AS juhatuse esimees Piret Paulus.
Säästukaart Pluss maksmisel kehtivat hinda ei saa tõepoolest teiste maksevahenditega ostu eest tasudes. Selle kohta on olemas info nii meie infomaterjalides, poes, kataloogides ja mujal, kus hinda kuvatakse.
On kahetsusväärne, et kliendile on ilmselt jagatud ebapiisavat informatsiooni Säästukaart Pluss kaardi lepingu sõlmimisel, mistõttu on ilmselt jäänud kliendile ka arusaamatuks ETK Grupi kauplustes toimiv sooduspakkumiste süsteem.