Mainekas firma jättis reisi ajal raskelt haigestunud eestlase kindlustusrahadest ilma

 (165)
Gripp ja nohu
Gripp ja nohuFoto: Argo Ingver

Tarbijal oli sõlmitud LHV panga kuldkaardi reisikindlustuse leping. Kindlustuse pakkuja oli AIG Europe. Tarbija ostis matkareisi Boliiviasse, mille hinnaks oli 1750 eurot. Reis katkes haiguse tõttu, kuid firma ei olnud nõus kliendile kulusid hüvitama.

Tarbija haigestus külmetushaigusesse reisi seitsmendal päeval ning pöördus kohaliku arsti poole. Kuna külmetushaigusele lisandus kõrgushaigus siis andis La Paz’I kohalik arst tarbijale lisahapnikku ning külmetushaigust ja kõrgushaigust leevendavaid ravimeid. Külmetus taandus, kuid kõrgushaigus hakkas süvenema. Tulenevalt kõrgushaigusest oli inimene sunnitud planeeritust varem tagasi lendama.

Jõudes tagasi kodumaale esitas tarbija kehtiva reisikindlustuslepingu kohaselt kauplejale kahjunõude summas 2 310 eurot, mis sisaldas algse reisipaketi maksumust (1750 eurot) ja lennupiletite ümberbroneerimistasu maksumust (560 eurot). Kaupleja keeldus kahel korral reisi hüvise maksmisest, kuna nende väitel ei olnud tarbija esitatud Boliivia meditsiiniasutuse arstitõendil märgitud, et enneaegne tagasipöördumine reisilt on vältimatu.

Kient viitas reisikindlustuse tingimistele, kus oli kirjas, et reis loetakse katkenuks, kui kindlustatu peab enneaegselt naasma juba alanud reisilt oma kodumaale, sest tema lähedane kodumaal või kindlustatu ise põeb ägedat, tõsist ja ootamatut haigust, on sattunud õnnetusse või saanud surma.

AIG Europe teatas kliendile, et kuna dokumentidest ei ilmne, et tema tervislik seisund oleks tinginud vältimatu enneaegse tagasipöördumise reisilt, siis ei saa tema reisi katkestamist ja kodumaale naasmist tõlgendada kindlustustingimuste kohaseks reisi katkestamiseks ja tema kahjunõue ei kuulu kindlustustingimuste kohaselt hüvitamisele.

Tarbija ei olnud sellega nõus, kuna tema sõnul ei teavitatud teda sellisest nõudest. Oleks ta seda teadnud, oleks saanud ta vajaliku tõendi hankida. Kuna tema tervislik seisund muutus iga tunniga halvemaks, ei suutnud ta sellel hetkel tõendi peale mõelda.

Tarbija oli enne tagasilendu ühenduses kaupleja infonumbril vastanud töötajaga ja talle ei öeldud, mis täpselt peab tõendil kirjas olema. Tarbija on püüdnud peale kodumaale naasmist Boliiviast vajalikku tõendit hankida, aga edutult. Tarbija on esitanud menetlusse perearsti tõendi, mille kohaselt tuleb kõrgushaiguse puhul liikuda madalamale. Tarbija on käitunud kaupleja edasist kahju vähendavalt, naastes reisi sihtkohast. Teadaolevalt võib mäestikuhaiguse kulg kiireneda ja letaalselt lõppeda. Tarbija möönab, et ostetud reisist ta tarbis umbes kolmandiku ära ja seetõttu on õigustatud tagasi nõudma reisi maksumust vaid osaliselt.

Tarbijavaidluste komisjon: nõue tuleb osaliselt rahuldada

Komisjon viitas AIG Europe reisikindlustuse tingimustele, mille kohaselt loetakse reis katkenuks, kui kindlustatu peab enneaegselt naasma juba alanud reisilt oma kodumaale, sest kindlustatu põeb ägedat, tõsist ja ootamatut haigust.

Asjas sisalduvaid tõendeid hinnates oli komisjoni arvates tarbija käitumine igati õiguspärane, ta pöördus arsti poole abi saamiseks ja võttis selle kohta tõendi, lisaks helistas inimene kaupleja infonumbrile ja käitus vastavalt juhistele ehk liikus allapoole. Arvestades konkreetse sihtkoha asjaolusid siis sealt allapoole liikumine tähendaski äralendu ehk reisi katkemist.

Komisjon kohustab kauplejat hüvitama reisi osaliselt, nimelt oli reisi kogupikkuseks 19 päeva, millest klient kasutas ära ühe nädala. Kauplejal on kindlustuslepingu kohaselt kindlustushüvitise väljamaksmise kohustus ja Tarbija nõue kuulub rahuldamisele summas 1 665,26 eurot.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias