McDonalds ja Coca-Cola kannatavad: tarbijad kaotavad rämpstoidu järele isu

 (41)
McDonalds ja Coca-Cola kannatavad: tarbijad kaotavad rämpstoidu järele isu
Foto: Andres Putting

Ameerika võib olla kiirtoidu vaimne kodu, kuid isegi seal annab McDonaldsi ja Coca-Cola kasumi kahanemine aimu, et tarbijad eelistavad tervislikumat toitu, vahendab The Telegraph.

McDonaldsi kasum kukkus eelmisel kvartalil 30 protsenti, sest tarbijad on odavatele burgeritele ja friikartulitele selja pööranud. McDonaldsi Ameerika söögikohtade käive kahanes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes kolm protsenti, samal ajal kui müük Euroopas langes ühe protsendi võrra.

Muudatus oli kõige märgatavam nö Y generatsiooni hulgas (inimesed, kes on sündinud 1980-2000). See tekitab ärevust analüütikute ja investorite seas, kes kardavad, et hiljutine kiirtoidu nõudluse langus on põhimõttelise muudatuse algus.

McDonaldsi tegevjuht Don Thompson ütles, et viimase kvartali tulemus jäi kõigi näitajate suhtes oodatust kasinamaks ning ettevõtte väljakutsed on arvatust keerulisemad. McDonalds on proovinud võidelda kiirtoidust eemaldumise vastu pakkudes lisaks oma tavapärasele toiduvalikule rohkem salateid ja tervislikumaid eineid. Samas on keerulisem menüü aeglustanud teenindust ja hoopis teravdanud probleemi. Samuti on restoranikett kannatanud maksude suurenemise ja raskuste tõttu Venemaal, kus mõned kõige paremini toiminud söögikohtadest kinni pandi.

Ettevõte võitleb ka tarbijate usalduse taastamise nimel Aasias pärast seda, kui selgus, et lihatarnija oli McDonaldsile ja teistele kiirtoidu ettevõtetele müünud aegunud toodangut.

Nagu McDonalds on ka Coca-Cola olnud kimpus tarbijate muutuvate maitse-eelistustega. Ameeriklased ei armasta enam nii palju kõrge suhkrusisalduse ja kalorsusega kihisevaid jooke ning otsivad tervislikumaid alternatiive. Coca-Cola on seetõttu turule toonud hulga madala suhkrusisaldusega alternatiive, seal hulgas Coca-Cola Zero, kuid kliendid on ühe enam mures ka kunstlike magusainete võimalike negatiivsete kõrvamõjude pärast. Nii kukkus eelmisel kvartalil Põhja-Ameerikas Coca-Cola müük ühe protsendi võrra.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias