Mees kahtlustab kindlustusseltsi: jama algas, kui teatasin, et soovin auto ise korda teha

 (51)
Mees kahtlustab kindlustusseltsi: jama algas, kui teatasin, et soovin auto ise korda teha
Foto on illustreerivFoto: Eva Ligi

Kui soovid pärast avariid auto omal käel korda teha, tuleb sõidukikahju hüvitise taotlusesse hoolega süveneda, et õiged lahtrid täidetud saaksid. Kasulikuga rääkis plekimõlkimise üle elanud Vladimir, kellele Gjensidige kindlustusseltsi asjaajamine jättis mulje, et hüvitise suurus määratakse sõltuvalt sellest, kes auto remondib.

„Kui omanik remondib auto ise, tehakse miniarve, kust lähevad maha veel ka maksud ja muud kulud, aga kui remondib nende lepingupartner, siis teeb kindlustus maksimaalselt suure arve," kahtlustas Vladimir.

Kogu lugu algas ühest õnnestust juulikuu pärastlõunast, mil Vladimiri autole tagurdas otsa maastur ja muljus sisse kaasreisijapoolse ukse.

„Teatasin samal päeval juhtunust kummagi poole kindlustusseltsidele ja järgmise päeva hommikul sõitsin Gjensidige kindlustusseltsi pakkumisel nende lepingupartneri Fakto Auto AS esindusse kahjusid hindama," rääkis Vladimir.

Alguses tuli tal täita sõidukikahju hüvitise taotlus, pärast mida võttis esindaja auto võtmed ja viis selle kahjude hindamiseks eksperdile.
„Mind auto ülevaatuseks juurde ei lubatud. Kui auto tagastati, küsisin, kui suur on remondikulu. Esindaja vastas, et nad löövad need kokku ja siis teatavad mulle," rääkis Vladimir, kes jäi ootama infot hüvitamisele kuuluva summa kohta.

Kui möödunud oli nädal aega, helistas Vladimir ise Fakto Auto esindusse, kust talle öeldi, et taotlus on saadetud kindlustusseltsi ja oodatakse garantiikirja, millega võib aega minna kuni üks kuu. Kuna auto tehnilise ülevaatuseni oli jäänud vaid paar nädalat ning kindlustusseltsist öeldi, et remondi järjekord on pikk, avaldas Vladimir soovi auto ise remontida ja palus hüvitise enda arvele kanda. Siis alles kogu häda algas.

Seotud lood:

„Gjensidige esindaja väitis, et ma olen taotluses avaldanud soovi, et remondi teostab kindlustuse lepingupartner ja et lepingupartneril on kindlasti juba kõik remondiks vajalik valmis ostetud. Ta hoiatas, et kui ma ise hakkan remontima, lähevad need kulud samuti hüvitisest maha. Ütlesin, et minu teada ei ole ma avaldanud soovi selle kohta, kes auto remondib. Kindlustusest vastati, et neil on taotluse plank, kus on see soov selge sõnaga kirjas," rääkis Vladimir, kes palus kindlustusel endale saata plangi koopia, mida tal selle hetkeni ei olnud. Ühtlasi küsis ta remondiks ette nähtud summa kalkulatsiooni. Selle saamiseks soovitas kindlustus helistada Fakto Autosse.

„Helistasin Fakto Autosse ja teatasin oma soovist hakata ise autot remontima, kui mulle antava hüvitise summa teada saan. Fakto auto esindaja teatas, et olen käitunud alatult, sest neil on juba kõik vajalik ostetud," kirjeldas Vladimir, kellel tekkis seepeale küsimus, et kuidas saavad olla asjad juba valmis ostetud, kui kindlustusest ei ole veel taotlusele vastust tulnud, kas nad üldse remonti finantseerivad.

Kuludega miinuses

Sõidukikahju hüvitise taotluse koopiat vaadates selgus, et linnuke oli tõepoolest tehtud kasti, mille järgi palutakse hüvitis maksta vara taastajale, mitte kahjustatud isikule.

„Praegu kasutusel oleval sõidukikahju hüvitise plangil on ettepanek maksta hüvitis vara taastajale, mis on eksitav, sest vara taastaja võib olla ka vara omanik ja vastusevariant „hüvitis palun maksta kahjustatud isikule" oli minu kui tavainimese arvates liiklusõnnetuses viga saanud isik, keda selles kindlustusjuhtumis õnneks ei olnud," rääkis Vladimir.

Tema sõnul ei ole tal siiani infot, millest koosneb esialgne summa 620 eurot, mille kindlustusselts lepingupartnerile oleks maksnud ja miks on summast maha võetud 40 protsenti ehk 248 eurot. Seega jäi Vladimirile remondiks 372 eurot.

„Hetkel olen selle summaga, mida kindlustus mulle pakub, sügavas miinuses, sest eelmisel aastal ostetud ja paigaldatud, nüüd siis katkine aknatõstuk, kvaliteetne uksekõlar ja isegi vahetatav uks lähevad mul maksma vähemalt 490 eurot, rääkimata remondile kuluvast ajast ja materjalidest. Fakto Auto kavatses samuti romulast osta ukse, selle vajadusel värvida ja paigaldada, ainult et selle ukse sisikond oleks kõik 16 aastat vana ja peatselt väljavahetamisele kuuluv. Mul olid uksesisesed asjad uued," võrdles Vladimir.

Gjensidige filiaali juhataja Raul Järve ütles, et lähtuvalt kindlustuslepingute konfidentsiaalsusest ei saa ettevõte kommenteerida konkreetse juhtumi detaile.

Loe veel

"Kahjujuhtumite hüvitamise aluseks on alati konkreetsed hinnangud kahju suurusele. Sõidukite remondikulu hüvitamiseks kasutame remonti teostavate ettevõtete poolt väljastatud kalkulatsioone. Kuna erinevad ettevõtted teevad remonditöid erineva hinnaga, siis sõltub hüvitise suurus tõepoolest sellest, kus remont teostatakse," selgitas Raul Järve ettevõtte kahjukäsitluse protsessi.

"Lisaks on kannatanul õigus küsida kahju rahalist hüvitamist, et sõiduki taastamine ise organiseerida või teostada. Vastavalt liikluskindlustusseadusele on kahju hüvitamise eesmärgiks sõiduki taastamine ja seda me ka alati oma tegevuses järgime. Liikluskindlustusseaduses on rahalise hüvitamise puhul antud kindlustusandjale õigus teha mahaarvamisi võrreldes sõiduki taastamise kalkulatsiooniga, et vältida hüvitise osalist kasutamist mittesihtotstarbeliselt. Samas jääb kannatanule õigus küsida täiendavat hüvitist kuni kindlustusandja poolt esialgses hüvitamisotsuses määratud summani reaalselt tehtud kulutusi dokumentaalselt tõestades. Hüvitamisotsuse summa määratakse tavaliselt remondikalkulatsiooni alusel," rääkis Raul Järve.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias