Mida teha, kui e-poest tellitud kaup ei vasta kirjeldusele?

 (13)
Scanpix
Foto on illustreerivFoto: Scanpix

Eraisikute postipakiturg on Eestis kiires kasvutrendis – keskmine eestlane sai möödunud aastal postiga ligi üheksa pakki. Kiiresti kasvab ka e-kaubandus ning inimeste paljud ostud saavad tehtud kodust või kontorist lahkumata.

Pakiautomaadid on pakkide kättesaamissageduselt Eestis kõige populaarsemaks viisiks. Mida rohkem on e-poodidest tellimist, seda rohkem tuleb ette ka juhuseid, kui tellitud kaupa pakiautomaadist vastu võttes või kodus proovides selgub, et midagi ei vasta ootustele või varasemale kirjeldusele. Sellises olukorras tekib inimestel küsimus, mis saab edasi?

Esimese võimalusena saab operatiivset abi klienditeeninduselt. Kui ost on sooritatud kohalikust e-poest, saab alati nõu küsida sealt, SmartPOSTi teenust kasutades on valmis aitama ka pakiautomaaditeenuse klienditeenindus ning keerulisemate juhtumite korral loomulikult tarbijakaitseamet.

Pakiautomaaditeenuse Eestisse toonud Itella SmartPOSTi partneriks on täna enam kui 2000 e-poodi. E-kaubanduse võimalusi kasutades tasub tarbijatel meeles pidada veel paar lihtsat rusikareeglit.

· Ohukohti on võimalik ennetada: näiteks tuleks enne ostu sooritamist veenduda, et e-pood või e-kaupleja ei oleks kantud Tarbijakaitseameti poolt koostatud musta nimekirja.

· Nii nagu tavapoest tellitud kaupa, on ka e-poest tellitut õigus tagastada. Sobimatu kauba tagastamise tingimused ja sellega kaasnev saatekulu peavad olema välja toodud e-poe kodulehel.

Seotud lood:

· Selleks, et hiljem võimalikke muresid lihtsam lahendada oleks, tuleks internetist ostmisel hoida alles kogu ostuga seotud teave ja kirjavahetus.

· Oluline on teada, et tegelikult on tarbijal õigus kaup tagastada mis tahes põhjusel 14 päeva jooksul hetkest, kui kaup on temani jõudnud. Et seda õigust võimalikult lihtsalt kasutada saaks, võimaldavad näiteks paljud SmartPOSTi pakiautomaadi teenust pakkuvad e-poed ka tagastamise teenust. Pakiautomaatide puhul on selleks vajalik sama uksekood, mis kauba vastuvõtmisel.

Saada meile vihje, foto või video!