Miljonite inimeste kodus olnud nutiteler luuras vaatajate järele, et neile paremini reklaami müüa

 (41)
Foto on illustreeriv
Foto on illustreerivVida Press

Ameerika Ühendriikides jõudis kohtusse nuhkiva televiisori juhtum, mille tootjad valetasid tarbijatele informatsiooni kogumise põhjuste kohta.

USA-s käsitleti föderaalses kaubanduskomisjonis juhtumit, mille keskmes oli 11 miljoni ameeriklase kodust leitav Vizio nimeline nutikas televiisor, mis lubas ostuhetkel rakendada oma nutikust kliendi huvides, kirjutab Kristjan Port Novaatoris.

Televiisor lubas pakkuda "tarka interaktiivsust", mille tulemusel oskab seade pakkuda vaatajatele sadade programmide seast neile potentsiaalselt huvitavamaid. Selle asemel, et antud lubadust täita, jälgiti telerivaatajaid ja müüdi neid reklaamipakkujatele kui demograafiliste tunnuste ja programmieelistustega kirjeldatud subjekte koos televiisori aadressiga.

Vizio telekas registreeris ekraani erinevates kohtades asuvate pikselite värvi ja võrdles saadud mustrit teadaolevate programmide, filmide ja mängudega. Nii saadi teada, mida parajasti vaadati sõltumata sellest, kas saade tuli teleprogrammist, kaabeltelevisiooni lisaseadmest, DVD mängijast, arvutist või mängukonsoolist. Vizio jälgimissüsteem kogus iga päev miljonitest kodudest umbes 100 miljardit andmepunkti ja muutis need seejärel kaubaks.

Seotud lood:

Selles etapis sai firma abi ametlikelt andmete kogumise ettevõtetelt, kuhu saatis see päringu televiisori IP-aadressiga, saades tagasi televiisori omaniku koduse aadressi ja hulga andmeid, soost, vanusest, pere suurusest, abielu staatusest kuni sissetuleku ja hariduseni, välja arvatud nimi, mida ei lubanud seadus koguda.

Selle asemel, et teenindada teleriostjat lubatud sisekaemusega, valis Vizio endale reklaamiandjatena uue kliendi. Tänaseks on see lugu jõudnud lahendini, milles peab Vizio tasuma riigile mõned miljonid dollarit ja lõpetama oma klientide varjatud luuramise.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias