Mobiil-ID eilse tõrke põhjus: inimesed ei suutnud tulude esitamise järjekorras oodata ja kordasid järjepidevalt autentimist

 (40)
Mobiil-ID
Mobiil-IDFoto: Eero Vabamägi

Tuludeklaratsioonide massiline esitamine põhjustas häire Mobiil-ID töös. Probleemiks oli see, et inimesed kordasid järjepidevalt EMTA piirangust hoolimata autentimist.

Kui tuludeklaratsioonide esitamine eile lahti läks, siis mõne tunni pärast tekkisid ka esimesed probleemid. Lugejad kurtsid, et Mobiil-ID kasutades ei saa panka enam sisse logida. Mis täpsemalt juhtus?

SK ID Solutionsi esindaja Liisa Lukin kinnitab, et eile oli tõesti Mobiil-IDga probleeme vahemikus 20:40-22:15. "Tundub, et põhjuseks oli tõesti see, et paljud üritasid korraga tulusid deklareerima minna," selgitab Lukin.

"Ning kui EMTA piiraja neid sisse ei lubanud, siis kordasid nad järjepidavalt autentimist," ütles ta.

Lukin mainib, et ID-kaardi sertifikaatide kehtivusinfo teenus töötas, sellega tõrkeid nende poolt ei olnud. Samuti töötas tõrgeteta Smart-ID, mida saab kasutada EMTAsse sisenemiseks läbi pangalingi.

"Vahemikus kl 00-03 olid meil plaanilised tööd ja siis oli teenuste kasutamine häiritud meiepoolsete hooldustööde tõttu," ütles Lukin.

Saada meile vihje, foto või video!