Nutikindlustus tasub ära! Elisa hüvitas oma klientidele eelmisel aastal üle 1,1 miljoni euro eest kahjusid

 (4)
Elisa esindus Ülemiste keskuses
Elisa esindus Ülemiste keskusesFoto: Rauno Volmar

Möödunud aastal hüvitas Elisa nutikindlustus üle 1,1 miljoni euro eest seadmekahjusid, millest ligi 80 protsenti kulus telefonide parandamiseks.

2015. aasta keskel tutvustas Elisa esmakordselt oma klientidele nutikindlustust, mis tuleb appi tahvelarvuti või nutitelefoni kukkumise, põrumise ja varguse korral, sõltumata sellest, kas õnnetus juhtub Eestis või välismaal.

Nelja aasta jooksul on nutiseadme kindlustamine muutunud aina tavapärasemaks ja nii kindlustasid mullu kliendid pea iga kolmanda ostetud nutiseadme ning kokku kompenseeriti kahjusid kindlustusega üle 1,1 miljoni euro. Kõigist kindlustusjuhtumitest saadi seade töökorda remondiga 80 protsendil ja 16 protsendil vahetati seade välja, sest hävis täielikult. Varguse tõttu hüvitamist esines natuke üle neljal protsendil juhtudest.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul sobib nutikindlustus kõigile ja kaitseb ettenägematute õnnetusjuhtumite eest. „Kõige õrnem osa nutiseadmetest on ekraan ja kuna aasta-aastalt lähevad just ekraanid seadmetel aina suuremaks, muutub seadme kindlustamine ka aina populaarsemaks,“ kinnitas Ploomann ja lisas, et kliendid on kindlustuse lahendusega jätkuvalt väga rahul.

„Kui varem pidi mittegarantiiliste remontide eest ise tasuma, siis nüüd teeb seda kindlustus. Omades nutikindlustust on julgem soetada ka lastele veidi kallimaid ja tehniliselt võimekamaid seadmeid,“ ütles Ploomann.

Seotud lood:

Nutikindlustust pakutakse koostöös If Kindlustusega, kelle varakindlustuse tootejuhi Veiko Sepa sõnul näitab statistika, et õnnetused nutiseadmetega on pidevalt tõusvas trendis. „Täna võib öelda, et nutikindlustuse kahjusumma on 2017. aastaga võrreldes tõusnud ligi 15 protsenti,“ lisas Sepp.

Kindlustatute kogubaas on tänaseks kasvanud üle kümne korra ja samuti suurenevad ka hüvitiste summad, mille abil on kas remonditud või välja vahetatud kindlustust omavate klientide seadmed. Näiteks kallimate seadmete puhul on Elisas kindlustajate osakaal üle 40 protsendi, kuid veidi vähem kindlustatakse seadmeid, mille ostuhind on alla 150 euro.

Peamised kahjujuhtumid on üsna igapäevased õnnetused, kui enim hüvitatakse kukkudes purunenud seadmeid – need moodustasid möödunud aastal kindlustusjuhtumitest ka üle 60 protsendi. Teisena hüvitati enim ka laste kasutuses olnud seadmete remonti.

Tuleb ette ka ebatavalisemaid juhtumeid, kui näiteks ühe kliendi hobune lõi ehmatusest kliendile kabjaga vastu reit ning pükste taskus olnud telefon purunes. Õnneks tänu nutikindlustusele tehti telefon taas korda.

Muude põhjuste seas toodi välja taskus või kotis purunemist, vargust, veekahjustust või autos toimunud õnnetust. Keskmiselt soetavad kindlustuse 21- kuni 51-aastased kliendid, kuid naised on agaramad kindlustajad kui mehed.

Sama pakub ka Telia

Telia Eesti finantseerimise ja lisaväärtusteenuste valdkonna juhi Maksim Melamedi sõnul pakub Telia alates 2017. aasta novembrist Telia Seadmekindlustuse teenust, mis kaitseb klientide seadmeid (telefonid, tahvel- ja sülearvutid) erinevate ohtude eest, olgu selleks siis seadme kadumine, vargus või erinevad kahjustused.

„Seadmekindlustus on osutunud lühikese ajaga väga populaarseks ning täna kindlustatakse pea iga teine Teliast ostetud nutiseade. Hetkel liigub trend selle suunas, et ostetud seadmed muutuvad järjest kallimaks, mistõttu soovivad inimesed oma uue nutisõbra ka ootamatute juhtumite tarbeks kindlustada.“

Melamedi sõnul on märkimisväärne, et Seadmekindlustus on seni katnud 98% kõigist esitatud kindlustusnõuetest. „Meie jaoks on kindlustusjuhtumitele kulunud summast tähtsam see, et pea kõik seadmekindlustuse kliendid on oma murele lahenduse saanud,“ lisas ta.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias