Oksjoni võitnud mees sai osta.ee-lt ebameeldiva kirja

 (135)
Arvuti
ArvutiFoto: Ester Vaitmaa

Osta-ee oksjoniga trimmeri pakkumise võitnud mees leppis müüjaga kokku esemele järgimineku ning maksmisegi, kui järku potsatas tema postkasti uus kiri.

„Oksjonivõidu järel tuli mulle teade, et ese on uuesti müüki pandud, kuigi ma kirjutasin müüjale, et tulen esemele ise järgi ja maksan sularahas," rääkis Delfile oksjoni võitnud Toomas (nimi toimetusele teada).

Kirja saanud ning trimmerit hädasti vajanud Toomas otsustas seepeale firma trimmeri oksjonipakkumises uuesti osaleda. „Võitsin ka teise oksjoni ning sellele võidetud trimmerile ma järgi ka läksin ja sularaha eest laost ta kätte ka sain," rääkis Toomas toimetusele.

Kuid esimene võit jäi vormistamata. Ese jäi välja ostmata ja Osta.ee süsteemi jaoks tähendas see reeglite rikkumist. Halvimal juhul võib selline asi lõppeda trahvi ja trahvi maksmata jätmisel inkassonõudega.

„Ma ei oleks ju uuesti osalenud oksjonil, kui ma poleks sellist teadet saanud - kahte trimmerit ma ju ei vaja. Nii et minu meelest on segaduse põhjustanud müüja või osta.ee keskkond," arutles Toomas.

Need samad mõtted edastas Toomas ka osta.ee keskkonnale. Ta sai vastuseks, et segadus sellisel juhul pole tõendatav. „Kui kasutatakse lõppenud oksjoneid selleks, et tooteid müüki panna, pole argument uue toote pakkumiseks, kuna osta.ee süsteem saadab automaatselt kogu aeg selliseid teateid," pahandati Toomasega.

„Pigem oleks olnud arukas küsida, mitte uuesti pakkuda. Kuna aga hetkel on teil süsteemis kaks võitu, siis tuleb meil ka vastavalt käituda ja nõuda kauba eest tasumist," kirjutati Toomasele.

Selline vastus selgelt ärritas Toomast, sest oma loo selgitas ta ju ära ja palus abi, kuid abist keelduti.

Toomas otsustas uuesti kirjutada ning nüüd veidi teravamal toonil. Mees kordas veelkord üle, et sai osta.ee-lt kirja, milles teatati, et „kaup on uuesti müügis".

„Kuidas peaks käituma inimene, kes osales oksjonil? Vangutab nõutult pead ja mõtleb „tõesti, väga imelik lugu!" ja teeb kõik, et see trimmer ikkagi teie kaudu kätte saada, kuna seda on majapidamises väga vaja. Siiani on olnud minul kui minu perel osta.ee-ga head kogemused. Seetõttu osalesingi oksjonil teadmisega, et minu võidetud trimmer on millegipärast uuesti müüki pandud," selgitas Toomas, kes sai ka pärast seda, kui ta oma trimmeri lõpuks kätte sai, osta.ee-lt uue analoogse teate.

„Milleks selliseid olukordi tekitada? Milleks see stress?" küsib Toomas.

Osta.ee esindaja Kadri Raig kinnitas vahejuhtumit. „Konkreetse juhtumi puhul on müüjaks juriidiline isik, kes ei pannud uuesti müüki mitte seda eset, mille oksjon eelnevalt edukalt lõppes vaid uue, täpselt samasuguse toote," edastas Raig selgituseks.

Nimelt saab osta.ee-s iga kasutaja ise täpselt määrata, milliseid teateid ta saada soovib - konkreetsel juhul on ostja poolt linnuke ka teate „Teavitus, et toode millele te pakkumise tegite, on uuesti müüki pandud" ees ning just seetõttu sai ta ka teate, et sama nimetusega toode on uuesti müügil.

„Ostja on esitanud osta.ee süsteemis ka pretensiooni, mis on leidnud positiivse lahenduse - müüjale esitatud teenustasu arve topeltmüüdud eseme eest on erandkorras tühistatud ning ostjal ei lasu kohustust teise toote väljaostmiseks," selgitas Raig.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias