Õlletootja: piirikaubandus on langenud üle poole, kuid naabrite juurest ostetakse jätkuvalt palju

 (62)
Jaan Härms, Saku õlletehas
Saku õlletehase ladu.Foto: Tiit Blaat

Kuigi aktsiisilanguse järel on eelmise aastaga võrreldes üle 50 protsendi piirikaubandusest Eestisse tagasi pöördunud, müüb Saku Õlletehas sinna jätkuvalt suuri mahtusid, rääkis Saku Õlletehase müügidirektor ja juhatuse liige Jaan Härms.

„Meie müük piirikauplustesse on võrreldes eelmise aastaga kukkunud 55 protsenti, kuid olukord on selline, et sinna müüme me ikka jätkuvalt rohkem, kui näiteks Eestis tervele Selveri ketile kokku," tõdes Jaan Härms olukorda pärast aktsiisilangetust.

Härmsi sõnul läheb suur osa nende toodangust ikka piiripoodidesse, kuigi pärast aktsiisilangetust on olnud korralik langus. „Ideaalolukorras võiks olla muutus 100 protsenti, kuid seda me ilmselt ei näe," ütles ta ja arvas, et täielikult tagasi tekkinud muutust ei pööra.

Eelmise aasta alguses, enne aktsiisilangust, oli Härmsi sõnul näha veel isegi piirikaubanduse kasvu. Viimane mõjutas kindlasti ka kogu aasta tulemust aktsiisilaekumise osas, mis jäi riigieelarvesse prognoositule alla.

Õlletehase müügikäive oli Härmsi sõnul eelmisel aastal 7 protsenti. „Kõige suurema osa sellest moodustab ikka õlu. Oma osa andsid sellesse ka üle põhjapiiri sisse tulnud turistid," sõnas ta.

Hinnad on alla tulnud

Seotud lood:

Härms kinnitas, et on tootja poolelt hinnad aktsiisilanguse võrra alla tulnud, kuid kui veel jääb mulje, et hind on kõrge, siis selle taga on kaupluseketid.

Eelmise aasta juulis langesid nii kange kui lahja alkoholi aktsiis, kuid kohest hinnalangust märgata ei olnud. Viimast põhjendasid kauplused laovarude olemasoluga. Kasuliku vaatluse järgi olid hinnad langenud septembri alguseks.

Mullu septembris paistis läbivalt, et jaeketid on langetanud lahja alkoholi hinda oodatavas mahus. 25-protsendine aktsiisilangus oleks pidanud kaasa tooma õllepudeli 5-protsendilise hinnalanguse, mis jääb suurusjärku 10 senti. Langust oli kõikides poekettides See langus on märgatav kõikides jaekettides, mida jälgiti.

Uus pudel

Eelmise aasta suurim investeering oli uue pudeli kasutusele võtmine, millesse ettevõte investeeris kokku kaks miljonit eurot. Kõik Saku tooted lähevad üle uuele pudelile, praegu on veel vanemat sorti pudelis mõned üksikud tooted, näiteks Saku Rock ja Karl Friedrich.

"Uus pudeli lansseerimisega saavutame pikas perspektiivis märgatava kokkuhoiu, kuna pudel on odavam ja kergem, mis tähendab tulevikus väiksemaid kulusid nii transpordil kui ka käitlemisel," sõnas Härms.

„Tegelikult vajavad ka vanemat tüüpi korduvkasutatavad pudelid vahetamist, sest need kuluvad ja neisse tekivad mikromõrad," arvas ta ja lisas, et tavaliselt kasutatakse üht pudelit 7-8 korda. Viimati vahetas Saku standardpudeli kuju umbes 10 aastat tagasi.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias