Õnnetus autopesulas: auto tagaluuk avanes ja luugi amort purunes. Tagaistmel istusid lapsed, Statoili hädakõnele vastamine viibis

 (261)
Pesu-2
Foto: Ilmar Saabas

Statoili autopesulas juhtus õnnetus, kus autopesulasse sisenenud BMW X5 elektrilukuga lukustatud tagaluuk avanes ning pesuharjad lõhkusid pesulasse sõitnud pereisa väitel luuki reguleeriva amordi. Statoili jaama klienditeenindaja hädakõnele esimesel korral ei vastanud.

Sotsiaalmeedias jagatud postituse kohaselt juhtus õnnetus nädal tagasi Tartu Lõunakeskuse Statoili tankla autopesujaamas. Mehe sõnade kohaselt, kes pesulasse autoga sisenes, pesti lõpuks auto puhtaks nii väljast kui seest ning oma osa said ka lapsed, kes istusid tagaistmel.

"Leotuse ajal avanes kes-teab-mis põhjusel elektroonline tagalukk. Haarasin telefoni, et sellest Statoili klienditeenindajat tavitada, kuid paraku minu kõnele ei vastatud," kirjutas mees oma postituses.

Surve ja pesuharjad avasid mehe hinnangul auto tagaluugi ja vett said kõik elektroonilised seadmed, salong ja kolm pisikest last 2-, 6- ja 8-aastased. Vett pritsis mehe sõnul salongi nii palju, et ka autoroolis istunud mehe puutetundlik telefon lakkas töötamast.

Olin peaaegu valmis autoga läbi pesula uste sõitma, sest ma ei oleks endale iial andestanud, kui lastega oleks midagi juhtunud.
Pesulasse sõitnud pereisa

"Ronisin tagaistmele ja üritasin sulgeda tagaluuki. Läbi harjade oli see suhteliselt võimatu," kirjeldas mees toimunut ning avaldas kahetsust, et sellisteks puhkudeks pole pesulas hädanuppu.

Seotud lood:

Pesuharjad murdsid auto tagaluugilt küljest amordid ja luuk käis pahupidi katusele, kirjeldas mees edasi juhtunut. "Nähes, kui paanikas on lapsed, ja märgates kuidas hari viis endaga lendu ühe poolemeetrise rauast gaasiamordi, otsustasin autoga sõita läbi pesula uste, sest ma ei oleks iial andestanud endale, kui ka teine raudjurakas oleks tapnud mõne lastest," rääkis mees tol hetkel peast läbi käinud mõtetest.

Tähelepanu ei tõmbanud ei kõned, signaalitamine, luugi sikutamine ega ka olematu stopp-nupp.

Pildil nähtav autopesula ei ole seotud konkreetse õnnetusega. Martin Dremljuga

Lõpuks vastati mehe telefonile. Klienditeenindaja proovis pesulat peatada, kuid hädapidur, mis teenindussaalist pesula seiskanud oleks, ei töötanud.

"Klienditeenindaja jooksis teenindussaalist pesulasse, tõmbas seal kuskil nurga taga kange ja see peatas alles siis peatus masin. Sellele järgnes täiesti emotsioonitu juhataja kõne, mille võtaks kokku sõnadega "noh, juhtub ikka" ja "vabandust, meil on nädalavahetus" ega osanud isegi elementaarset viisakust üles näidata, küsideks kordki, et kas oleme ikka kõik terved või kas saaks kuidagigi kasuks olla," väljendas mees pettumust Statoili klienditeeninduses.

On pigem tõenäoline, et kas juht või autos olnud lapsed läksid vastu keskkonsoolis olevat tagaluugi avamislülitit või toimus tagaluugi tahtmatu avamine süütevõtmel oleva nupu puudutusest
Toomas Pärna

BMW Eesti esindaja: elektrilukk iseenesest ei avane

United Motors AS-i Tallinna esinduse (BMW ametlik esindaja) juhataja Toomas Pärna sõnul ei ole teada ühtegi juhtumit, kus BMW X5 tagaluuk oleks pesulas või muus situatsioonis iseeneslikult avanenud.

Hüpoteetiliselt võiks selline asi juhtuda kui tagaluugi juhtmestik on vigastatud ja tekib lühiühendus, mis käivitab avamisfunktsiooni. Kuid antud juhtumi puhul on pigem tõenäoline, et kas juht või autos olnud lapsed läksid vastu keskkonsoolis olevat tagaluugi avamislülitit või toimus tagaluugi tahtmatu avamine süütevõtmel oleva nupu puudutusest," selgitas Pärna.

Statoili tanklaid haldava firma Circle K Eesti AS jaemüügidirektori Indrek Nõlvaku sõnul mõistab firma kliendi pahameelt ja vabandab tema ees.

"Vee sattumine kliendi autosse oli kindlasti ehmatav ja ebameeldiv kogemus. Statoilil on autopesuteenuse pakkumisel väga pikaajaline kogemus, me müüme aastas sadu tuhandeid pesusid ning tänu seadmete pidevale uuendamisele esineb Statoili autopesulates õnnetusi väga harva. Kõikides Statoili autopesulates on kaamerad, mis võimaldavad hiljem koos kliendiga kogu pesuprotsessi videost üle vaadata ning ühiselt veenduda probleemi põhjuses ja leida lahendus," selgitab Nõlvak.

Konkreetsest intsidendist rääkides on Statoil tänaseks üle vaadanud juhtumi videosalvestuse ja sellelt oli näha, et pesuprotsess toimus korrektselt ning ilma tõrgeteta.

"Lisaks konsulteerisime BMW Tartu müügiesindusega, kelle kinnitusel BMW X5 tagaluuk ei saa kindlasti avaneda autopesu veesurve süül. Tagaluugi avamine on elektriline süsteem ning seda saab avada nupule vajutamisel auto salongist või elektrilise lüliti abil luugil," edastas Nõlvak sama seisukoha, mille BMW esindus ka Delfile andis.

Nõlvaku edastusel saab auto luugil olev lüliti veesurve tulemusel avaneda ainult juhul kui avamise lüliti on vigane, sinna sisse satub vesi ja tekitab lühise.

Oleme antud juhtumit põhjalikult analüüsinud ning meie seisukoht on, et juhtum ei toimunud ettevõtte süül.
Indrek Nõlvak

"Seega tagaluuk avanes kas auto salongist või oli auto luugil olev avamise lüliti vigane. Videosalvestustest on samuti näha, et tagaluuk ei eemaldunud, vaid pesula kaitseseade rakendumisel, mis märkas avatud luuki, liikus pesur tagasi ning sulges auto luugi. Oleme antud juhtumit põhjalikult analüüsinud ning meie seisukoht on, et juhtum ei toimunud ettevõtte süül ja klienditeenindajad pakkusid õnnetusjärgselt kliendile igakülgset abi," kinnitas Nõlvak.

Statoil lisab, et saab aru kliendi pahameelest, et klienditeenindaja oli pesutsükli ajal hõivatud teise kliendi mure lahendamisega ega saanud koheselt pesula tööd lõpetada.

"Vahetult pärast intsidenti pakkusid teenindusjaama klienditeenindajad kliendile abi auto kuivatamisel ning ka kuuma jooki ehmatusest üle saamiseks. Samuti paluti kliendil täita intsidendi raport, et teenindusjaama juhataja saaks tema juhtumiga koheselt esimesel tööpäeval tegeleda. Tänaseks on kliendile ka edastatud meiepoolne vastus," lisas Nõlvak, kelle edastusel ei näe Circle K Eesti AS endal süüd autole kahju tekkimisel.

Kindlustusfirma: tankla võiks kaaluda numbrit, mille valimine peatab pesula
If Kindlustuses kuulub selline kahju kaskokindlustuse alt hüvitamisele.

Õnnetuse põhjustas kliendi sõiduki tagaluugi avanemine ning sõiduki korrasoleku eest vastutab sõiduki omanik ise. Iseasi on see, kui sõidukit vahetult enne seda juhtumit remonditi ja selle tulemusena oli luugi avamise süsteem rikkis – sellisel juhul on vastutus ka remonditöökojal.

Tanklale saab ette heita üksnes seda, et kliendi püüdlused kahju vähendada ei kandnud vilja ning tankla töötajaid ei olnud võimalik juhtunust operatiivselt teavitada ning seetõttu ei saanud nad ka sekkuda ja pesuprogrammi peatada.

Automaatpesulatel tuleks kindlasti mõelda, kuidas sellistes olukordades võimalikult kiiresti masinate töö peatada. Kui see sõltub tankla teenindajast, kellel ei pruugi aega olla sellel hetkel telefonile vastata, siis ilmselt ei ole see kõige kindlam lahendus. Samas ei ole ka suure stopp nupu lisamine pesuruumi ehk hea mõte, kuna selleni jõudmine ei pruugi turvaline olla. Automaatpesulas ei tohiks inimesed mingil juhul sõidukist väljuda.

Näeksin ühe lahendusena telefoninumbrit, millele helistamine seiskab automaatselt pesula töö.

Rain Porss
If Kindlustuse kommunikatsioonijuht
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias