Pahane klient: Eesti Post tõstis kirjakasti kasutamise hinna ootamatult kolmekordseks

 (69)
Järjekord Eesti Post-i kontoris
Järjekord Eesti Posti kontorisFoto: Martin Dremljuga

„Eelmisel aastal maksin kirjakasti teenuse kasutamise eest 15 eurot. 5. jaanuaril selleks aastaks teenuse eest maksma minnes selgus ootamatult, et tasuda tuleb üle 40 euro ehk kolm korda rohkem. Sellisest hinnatõusust oleks tulnud kliente ette teavitada,“ rääkis Kasulikule üle 25 aasta Postimajas kirjakasti teenust kasutanud Karin.

75-aastase vanaproua sõnul põhjendas ettevõte hinnatõusu personali 10-protsendilise palgatõusuga ning üürihindade tõusuga.
„Hinna kolmekordseks tõstmiseks ma küll siin põhjust ei näe,“ lausus Karin, kes on nördinud, et ettevõte eesootavast hinnatõusust ei teavitanud, sest sellisel juhul oleks ta saanud kaaluda teenusest loobumist. „Ootamatult seda teha ei saa, sest paljud kirjad tulevad välismaalt sellel aadressil,“ rääkis ta. „Pensionärile on selline summa ikka väga suur,“ ütles Karin, kes pooleks aastaks teenuse siiski ostis.

Omniva kommunikatsioonispetsialist Erki Varma kinnitab, et kirjakasti teenuse hind sellest aastast tõepoolest tõusis. Uus hind hakkas aasta algusest kehtima neile klientidele, kes pärast 1. jaanuari lepingu sõlmivad või seda pikendavad. Hinnakirja kohaselt maksab aastane kirjakasti teenuse kasutus eraisikule nüüd 43,20 eurot. Üheks kuuks tellides tuleb tasuda neli eurot. Juriidilisele isikule maksab kirjakasti teenus aastas 61,92 eurot ning kuus 5,91.

Seotud lood:

Varma sõnul ei ole teenuse hind viimase nelja aasta jooksul muutunud, kuid selle ajaga on kasvanud nii tööjõukulud kui rendihinnad. „Oleme viimastel aastatel muutnud ka postkontorite asukohti ning kolinud klientidele lähemale – kaubanduskeskustesse ja teistesse käidavatesse kohtadesse. Sellistes kohtades on aga ka rendihinnad paraku kallimad ning nimekapid võtavad postkontoris päris palju ruumi. Seetõttu vaatasimegi üle nimekapi teenuse hinnad ja selle teenuse pakkumise asukohad,“ põhjendas ta.

Hindade muutumisest teavitas ettevõte Varma sõnul kliente enne ja teavitab praegugi postkontorite infostendidel.
Juriidiliste isikutele saadeti hinnateavitus nende kontaktisikute e-mailile.

80 protsenti nimekasti teenuste kasutajatest on eraisikud. Kasutajate arv on Varma sõnul väga muutuv, sest lühim teenuse kasutamisaeg on vaid kuu. Eelmisel aasta statistika põhjal oli kirjakasti teenuse kasutajate keskmine arv umbes 2700. „Trend on pigem langev – nõudlus teenuse järgi on viimastel aastatel vähenenud,“ kinnitas Varma, kelle sõnul ei ole ettevõte klientide teenusest loobumise põhjuste kohta statistikat teinud.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias