Pärnust Vändrasse soovinud inimene pettus Boltis: juht ütles, et nii pikka otsa ma ei sõida nii väikse raha eest

 (222)
Millal võib juht keelduda?
Bolt
BoltFoto: Rauno Volmar

"Äpp näitab ühte hinda, tuleb auto kohale ja ütleb, et mina nii pikka maad ei sõida," kurdab sotsiaalmeedias Bolti taksoäpi kasutaja, kes Pärnust Vändrasse soovis sõita.

"Küsisime taksojuhi käest, et kas teie ikka sõidate Vändrasse. Taksojuht vastas, et tema ei sõida. Ütles, et nii pikka otsa ma ei sõida nii väikse raha eest," kurdab klient sotsiaalmeedias.

Pärast luhtunud katset võttis ta lootusrikkalt uuesti telefoni kätte ja tellis endale uue takso, sihtkohaks pani jällegi Vändra. Klient küsis taksojuhilt taas, et kas tema ikka sõidab Vändrasse. Vastus oli jällegi eitav. "Kurat, mismoodi nad ei sõida, kui äpis annab valiku, kuhu ma sõita tahan?" küsib ta.

Klient mainib ära, et mõlemal korral pakkus taksojuht kokkulepet. Nimelt 25,6 eurot oli äpis kuvatav hind, taksojuhid küsisid sellele 15 eurot lisaks, selle eest oleks nad Vändrasse läinud küll.

Millal võib juht keelduda?

Bolti kommunikatsioonijuht Karin Kase sõnul on nende ärimudel üles ehitatud linnasõitudele, kus juhil õnnestub reeglina eelmise sõitja sihtpunktist uus reisija peale võtta ja nii peab juht võimalikult vähe tühjalt sõitma. "Pikkadel sõitudel see mudel end ilmselgelt ära ei tasu, kuna juht peab sihtkohast tõenäoliselt tühja autoga tagasi tulema."

Seetõttu on firmal juhtidega kokkulepe, et kui sõit on pikem kui 30 kilomeetrit, siis rakenduses näidatud hind ei kehti. Juht ja sõitja võivad sõidu teha kokkuleppehinnaga. "Üldine taks, millest me juhtidel lähtuda oleme soovitanud, on euro kilomeetri kohta," täpsustab Kase.

Seotud lood:

Ülalpool kirjeldatud olukord on põhjustatud mitmest asjast. Esiteks ei näe autojuht kliendi sihtkohta enne kui ta on inimese peale võtnud. Samuti ei teavita rakendus inimest sellest, kui sõit peaks olema liialt pikk, et taksojuht lisaraha võib küsida.

Kase selgitab, et Bolt tegutseb rohkem kui 100 linnas üle maailma ja erinevates linnades tähendab “pikk sõit” väga erinevaid asju.

"Samuti näiteks marsruutidel lennujaama ja tagasi on 30 kilomeetrit tihtipeale tavapärane ja sealt on juhil tõenäosus ka uus reisija leida. Eestis on tegemist üpris harva nähtusega, pikad sõidud moodustavad vähem kui 0,01% kõigist sõitudest," põhjendab ta.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias