Parvlaev Ionas võib kriipida auto põhja: liikluskindlustus seda ei hüvita

 (10)
Pilt on illustreeriv
Pilt on illustreerivFoto: Marko Jakobi

Kõigest poolteist kuud mandri ja saarte vahel seilanud Ionas on paljudele autojuhtidele juba pahameelt tekitanud. Nimelt on võimalik teisele autotekile sõites auto põhi ära kriipida.

Laevaliikluse korraldajad näivad olevat probleemist teadlikud. Lugejate sõnul suunatakse ülemisele korrusele vaid kõrgema kliirensiga masinad ja kui neid ei leita, jääb korrus tühjaks.

Kuigi paljude madalamate autode juhid on oma masinad vigastanud, jäi OÜ Väinamere Liinide kommentaar kidakeelseks: „Ionase teisele tekile saab sõita iga sõiduautoga, kui seda teha rahulikult. Laevade laadimisel suunatakse sõidukeid vastavalt suurusele ja kõrgusele erinevatele tekkidele."

Kes vastutab autole tehtud kahju eest?

Küsisime kommentaari mitmelt kindlustusfirmalt - IF, ERGO, PZU, Seesam - ning kõik nõustusid, et liikluskindlustuse seaduse järgi kehtib liikluskindlustus ainult praamile peale- ja mahasõidul tekkinud kahjude korral ehk siis maismaasõidukite poolt tekitatud kahjudega.

„Liikluskindlustusega ei ole kaetud merevedaja vastutus. Kui praamile peale sõites kriibib auto põhja, siis seda kahju liikluskindlustus ei hüvita," selgitab ka If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss.

Seotud lood:

Kahju hüvitab kaskokindlustus või laevakompanii

PZU kindlustuse turundusjuhi Maren Uibo sõnul on praamil tekkinud kokkupõrked, kriipimised ja muud sarnased vigastused kaetud vabatahtliku sõidukindlustuse ehk kaskokindlustuse alt.

Kuid on ka teine võimalus. Seesam kindlustuse turundusjuht Tiia Prööm pakub välja: „Laevale peale/maha sõitmisel tekkinud kahju korral tuleks kahjunõudega pöörduda laevakompanii poole."

„Kui kaskot ei ole, siis tuleks nõudega pöörduda laeva operaatori poole," andis ERGO Transpordikahjude grupi juht Rain Tomingas nõu juhtidele, kel kaskokindlustus puudub.

Laevafirma seisukoht

OÜ Väinamere Liinid pole Ionase probleeme kinnitanud ega ümber lükanud. AS Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk mainis vaid, et Ionas sõidab nädalavahetustel lisalaevana ning et töö käigus selguvad laeva laadimise eripärad.

Tipptunnil pooltühja autotekiga liiklemise põhjuseks tõi Rihvk ajapuuduse: „Laev lähtub sõidugraafikust ja kui laadimine võtab oodatust rohkem aega, peab laev sadamast väljuma õigel ajal, et mitte takistada järgmise graafikujärgse laeva saabumist ja laadimist."

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias