Piima kokkuostuhinna langus veel tarbijani jõudnud ei ole

 (9)
Piima kokkuostuhinna langus veel tarbijani jõudnud ei ole
Foto: Raivo Tasso

Piima kokkuostuhinna alandamine sunnib tootjaid piimatoodangut vähendama ja paneb tarbijad lootma, et piimatooted ka poes odavamaks muutuksid, kirjutab Põhjarannik.

"Ega inimesed oma toitumisharjumusi ei muuda," pole OG Elektra omanik Oleg Gross märganud, et tema poodidest midagi rohkem ostma oleks hakatud. "Võib-olla oodatakse, et tooted odavamaks muutuksid? Arvan, et see odavnemine on lähemate päevade küsimus. Midagi peab kohe-kohe juhtuma, ega vett tammi taga kaua kinni ei hoia. Pean silmas just piimatooteid, sest need toovad ostjad poodi."

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu ütles, et Eesti tootjad viisid Venemaale peamiselt pikema säilivusajaga piimatooteid, piima Venemaale ei eksporditud.

"Tootjad suutsid kiiresti reageerida ja uute oludega kohaneda, mistõttu n-ö odavate pakkumiste laviini Eesti turul ei tekkinud. Piimatoodete hinnad praeguse seisuga alanenud pole, samuti ei ole tulnud turule uusi pakkujaid. Piima ja piimatoodete müük on püsinud stabiilsena, hüppelist kasvu pole toimunud."

"Kõige suuremat mõju võib avaldada meedia ja kaubanduse surve piimatoodete jaehinna alandamiseks," ütles Maag Piimatööstuse tegevjuht Valdis Noppel. "Oleks väga hea, kui inimesed suhtuksid sellesse terve mõistusega: ettevõte peab ära katma oma kulud, tegema tulevikku suunatud investeeringuid ning maksma konkurentsivõimelist palka. Samuti oleme väga mures oma koostööpartnerite - piimatootjate pärast. Piima ületootmine võib viia hinna tasemele, kus tootmise jätkamine pole enam mõistlik. Loodame, et nii ELi meetmed kui ka inimeste terve mõistus aitavad rasketest aegadest üle saada."

Loe pikemat artiklit Põhjarannikust.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias