Piinlikud põhjused, miks Eesti inimesed autoabi numbrile helistavad

 (55)
Ummikud Tallinna kesklinnas
Foto: Eero Vabamägi

Autoabisse pöördutakse nii pulmaeelse tüdrukuteõhtu käigus kui uhiuue maasturi testimisel metsateele jäädes. Aga näiteks ka linnaliikluses ootamatult tühjaks saanud kütusepaagiga või pagasiruumi jäetud autovõtmetega.

Vastupidiselt levinud arvamusele, et autoabi spetsialistid aitavad üksnes tühja akuga teele jäänud naisterahvaid, saavad nad igapäevaselt kõnesid ka täisjõus meestelt, kes vajavad abi tühjenenud rehvi vahetamisel ning kodanikelt, kes peale uue linnamaasturi soetamist on läinud metsaradadele masinat testima ja seal hätta sattunud.

Eelmisel aastal sai Seesam kindlustuse autoabi ligi 2400 hädaabi kõnet. Kõige sagedasemateks põhjusteks olid akuga seonduvad rikked, kus paljude puhul piisas kohapeal käivitusabi andmisest.

Vajadus käivitusabi järele kasvas järsult suuremate külmadega, mil temperatuur langes pikemaks ajaks alla -15 kraadi. Akuriketega peaaegu võrdselt vajati puksiirabi erinevat tüüpi liiklusõnnetuste korral või ootamatult ilmnenud tehnilise rikke tõttu, kus sõidukiga edasi liikumine ei olnud võimalik. Järgnesid rehvivahetused, probleemid signalisatsiooniga ja autosse lukustatud võtmed.

Levinud mure: tühi kütusepaak

Kindlustuse autoabi partneri Roheline Laine kahjukäsitluse ja juhtimiskeskuse osakonna juht Martin Netzi sõnul on aastatega kasvanud kindlustusvõtjate teadlikkus autoabi teenusest.

Seotud lood:

„Vanasti püüti pigem oma jõududega hakkama saada ja professionaalne abi kutsuti vaid väga tõsise rikke korral. Nüüd aga helistatakse julgelt ka paljude jaoks piinlikus olukorras, kui keset kiiret linnaliiklust on autol ootamatult kütus lõppenud või poest tulles on koos toidukottidega ka autovõtmed leidnud tee pagasiruumi,“ rääkis Netz autoabi igapäevastest väljakutsetest.

Üllatavalt levinud on Eestis ka uute maasturite proovilepanekud täiesti võimatutes teeoludes. „Tuleb ette juhte, kes hindavad oma sõiduoskusi või auto võimeid üle ning vajavad abi lumehangest välja saamiseks. Ja siis on juhid, kes sõidavad otse autosalongist loodusesse uue masina võimeid testima. Oleme pidanud autosid välja tõmbama liiva seest, sügavast mudast ja ka merelainetest,“ loetles Netz kohti, kus inimesed oma autosid armastavad testida.

Auto eest hoolitsemine päästab ebameeldivatest olukordadest

Värvikamatest juhtumitest meenub autoabi esindajale naisterahvas, kelle kõne põhjuseks oli sõiduki signalisatsioon, mis vaikses eramajade piirkonnas kontrollimatult üürgama oli hakanud ning seda vaigistada enam tavapärasel viisil ei õnnestunud.

„Autoabi liinil vastanud spetsialist nõustas klienti ja püüdis aidata alarmi välja lülitada, kuid midagi ei aidanud. Kuna autoomanik pelgas, et alarm võib naabrite und rikkuda, otsustasime ekipaaži kohale saata. Paar minutit hiljem helistas naisterahvas tagasi ning vabandas, sest arvatud autoalarm oli hoopis maja signalisatsioon, mis pulmale eelnenud tüdrukuteõhtu käigus miskipärast tööle oli hakanud,“ tutvustas Netz autoabi üht meeldejäävamat hädakõnet.

Kaskokindlustuse tootejuht Erkki Sipp julgustab kaskoga liidetud autoabi igas olukorras julgelt kasutama, kuid igapäevaselt tuleks sõiduki tehnilisele korrasolekule ka iseseisvalt tähelepanu pöörata.

Kindlasti tuleb autoga käia korrapäraselt hoolduses ja vahetada aku välja enne, kui see päriselt autoomaniku teepervele jätab.

„Talvisel ajal on oluline kasutada seadusele vastava sügavusmustriga rehve. Lisaks kipub paljudele autojuhtidele iga-aastane talv ja libedus tulema üllatusena, mistõttu jäetakse rehvivahetus viimasele hetkele. Talvistes oludes on suverehvide kasutamine kohe kindlasti keelatud ja seda isegi siis, kui on plaanis vaid naabertänavasse sõita. Ennetava tegevusega saab ära hoida palju ohtlikke olukordi,“ kutsus Sipp inimesi rohkem turvalisusest hoolima.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias