Prisma kassapidaja pihib: kolm aastat tööd 450 euro nimel ja ei ainsatki palgatõusu

 (219)
ostlemine, ostmine, kaubandus, söök, kauplus, tarbimine
Foto on illustreerivFoto: Sven Arbet

Delfi Kasulikule kirjutas Prismas kassapidajana töötav naine, kes on pea kolm aastat tööd teinud, kuid kelle palk on kogu selle aja jooksul muutumatuna püsinud.

„Olen töötanud peaaegu kolm aastat Prismas ja selle ajaga ei ole palga suhtes mitte midagi muutunud. Ühes kuus teenin netopalka vaid 450 eurot. Sinna lisandub ka efektiivsustasu, kuid see summa on naeruväärselt väike," ütleb anonüümseks jääda sooviv Prisma kassapidaja.

Ka Prismas on naise sõnul palgatasemete süsteem. „Võimalik on tõusta kuni kolmandale tasemele. Hetkel olen esimese taseme müüja-kassiir. See palganumber, mille Prisma esindaja meediasse välja käis, ei saa uskuda. Vähesed teenivad neid numbreid," ütleb ta.

Mitu korda on naine juhataja käest küsinud, kas palgatõusu võib oodata, kuid igal korral on ta vastuseks saanud kindla ei. „Need müüjad, kes on Prismas üle 10 aasta töötanud, ei taha minna tasemeteste tegema, sest nende jaoks on sealt palgale lisanduv teenistus nii naeruväärselt väike. Nad leiavad, et saatž peaks olema see, mis palka tõstab. Nii kaua töötanud kassiirid leiavad, et see on mõnitamine, kui nii vähese palga juurdesaamiseks peab minema taset tõstma ja teste läbima. Nad ei lähe ennast alandama," kirjutab naine.

Prisma pressiesindaja Silver Säga selgitusel sõltub efektiivsustasu tõepoolest kaupluse igakuisest tulemusest ning võib kõikuda kuude võrdluses.

Seotud lood:

„Mis puudutab artiklis välja toodud palganumbreid, siis need numbrid on korrektsed. Tallinna Prisma kaupluste müüja-kassiiri brutopalk kuus jääb vahemikku 534-672 eurot," kordab Säga üle jäädes öeldule kindlaks. „Kõrgem palganumber sellest vahemikust on nendel töötajatel, kes on kolmandal oskustasemel."

Säga selgitusel saab soov oskustasemete süsteemi abil oma oskusi, teadmisi ja ka palganumbrit tõsta tulla vaid töötaja enda poolt.

„Kõik soovijad, kes oma oskustaset tõsta soovivad, saavad seda alati ka teha. Kindlasti ei ole oskustaseme süsteem kedagi alandav ei olemuslikult ega ka praktikas. Alates oskustasemete süsteemi loomisest oleme alati olnud avatud kõikide töötajate ettepanekutele selle süsteemi sisu ja vormi osas," kinnitab Säga.

„Meie soov on, et oskustasemete süsteem oleks ajakohane, õiglane ja läbipaistev. Oskustasemete süsteemi eesmärk on kõrgemalt tasustada töötajaid, kes oskavad ja tunnevad paremini suuremat hulka kaupluse toimuvaid protsesse. Meil on hea meel selle üle, et väga paljud Prisma kaupluste töötajad on oskustasemete süsteemi kasutanud ja oma palganumbrit seeläbi ka kasvatanud," ütleb Säga.

Saada meile vihje, foto või video!