Rämps turul: eluohtlike tagajärgedega seade, millelt autotootjad kokku hoiavad

 (78)
Foto on illustreeriv
Foto on illustreerivVida Press

Värske uuringu järgi ei ole odavad rehvirõhumõõtjad piisavalt täpsed, et ohtlikult madalat rõhku tuvastada. Teadlased kahtlustavad, et autotootjad lisavad autodesse kehvi rõhumõõtjaid, teades nende puudustest.

Uuringu läbiviijate sõnul saab rõhumõõtjate ebatäpsus alguse sellest, et autodesse paigaldatud kaugmõõtjad võrdlevad rõhku kõigis neljas rehvis korraga, mitte igas rehvis eraldi. See tähendab, et summaarne rõhk kõigis neljas rehvis võib küll normaalne tunduda, ent kui ühe rehvi rõhk peaks langema ohtlikult madalale tasemele, pole see aitos olevate näidikute järgi tuvastatav. Kaugmõõdikute asemel oleks seega ohutum kasutada otsemõõtjaid, kirjutab Daily Mail.

Väidetavalt sobitavad autotootjad halvasti töötavaid süsteeme Euroopa Liidu nõuete piiresse, teades kaugmõõtjatega kaasnevaid riske. Praktikas ei toimi mõõdikud piisavalt täpselt, juriidiliselt on aga kõik korrektne.

Daily Mailis tsiteeritud Euroopa Transpordi ja Keskkonna Föderatsiooni poolt läbi viidud uuringust võib järeldada, et autotootjad armastavad kasutada odavaid rõhumõõtjaid, millega panevad autojuhtide elu tõsiselt ohtu, kõigest selle nimel, et säästa iga auto tootmise arvelt umbes 10 eurot.

Tegemist on üpris paradoksaalse olukorraga, kuna autotootjad paigaldavad rehvirõhumõõtjaid autodesse sel põhjusel, et anda juhtidele märku, kui olukord muutub kriitiliseks ja rehvides olev rõhk on sõiduks ebaturvaline. Samas põhjustab ebatäpne kaugmõõtja veelgi ohtlikumaid olukordi, kuna annab juhile valeinfot, mis sisendab valeturvatunnet.

Uuringu läbiviijad toovad näiteks, et kui Wolkswagen Golfi ja Fiat 500L rõhumõõtjad vastavad küll Euroopa Liidu normidele, ei ole nende edastatav info aga täpne ning ei kõlba praktiliseks kasutamiseks.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias